خواص تخم مرغ برای زیبایی و سلامتی

خواص تخم مرغ محدود به صبحانه و املت نیست و میتواند نقش مهمی در رژیم تغذیه ای شما داشته باشد. سفیده و زرده می توانند برای ایجاد  پوست روشن و موهای زیبا و قوی استفاده شوند.

موارد استفاده از تخم مرغ برای زیبایی
تقویت رشد موها

اگر از ریزش موهای روزانه خود خسته شدی سریع برید در یخچال رو باز کنید و تخم مرغها رو بردارید!

ساختمان مو بیشتراز  پروتئین است و تخم مرغ با پروتئین فوق العاده باعث  می شود که موهای شما سالم و قوی باشد. همچنین تخم مرغ حاوی آهن، گوگرد، فسفر، روی و سلنیوم است که برای موهای شما مفید هستند مواد  مفید دیگه در تخم مرغ شامل لوتئین برای سلامت چشم ها ، مواد معدنی و بیوتین برای مو و ناخنها است 2  عدد زرده تخم مرغ با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر  اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. مخلوط را روی سرتان بگذارید و پس  20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید  .
شما می توانید از ماسک موهای تخم مرغ 2 یا 3 بار در ماه برای تقویت رشد موهای سالم استفاده کنید.

تقویت موهای خسارت دیده

آلودگی هوا ، قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم  خورشید، رژیم غذایی ضعیف، شنا در آب کلر، رژیم  بیش از اندازه و استفاده از سشوار، می تواند موهایتان را خشک و آسیب برساند.
برای بازیابی صحیح موهایتان، استفاده منظم از ماسک موی تخم مرغ می تواند بسیار مفید باشد. بیوتین موجود در تخم مرغ به رشد موهای سالم کمک می کند.

تخم مرغ حاوی مواد مغذی و تغذیه ای است که از موهای آسیب دیده بخوبی پرستاری می کند. مقدار خوب پروتئین، مواد معدنی و اسید چرب ضروری در تخم مرغ می تواند رشته های مو را تغذیه کند و به آنها برسد.

یک عدد  موز رسیده و سپس 1 تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری شیر اضافه کرده و مواد لازم را کاملا مخلوط کنید.
اضافه کردن 2 قاشق غذا خوری عسل خام  ارگانیک و یک ونیم  قاشق غذا خوری روغن زیتون  ماسک تهیه شده را تقویت می کند .
ماسک را به طور کامل روی مو و پوست سر خود بمالید و پس از یک ساعت با صابون زیتون شسته و هفته ای یکبار تکرار کنید.

سفتی و خشکی پوست با تخم  مرغ

پوست سفت و محکم می تونه باعث بشه که سن شما بیشتر نشون بده، در حالی که پوست نرمال کلید جذابیت و زیبایی پوست شماست ، برای حفظ پوست خود ، استفاده از سفیده  تخم مرغ به عنوان یک رطوبت بخش طبیعی  به حفظ پوست شما کمک می کنند. همچنین، هیدرولیپید های تغذیه کننده پوست در سفیده تخم مرغ باعث افزایش حجم  پوست می شه.
بیش از نیمی از پروتئین یک تخم مرغ در سفیده آن بوده و  همراه با ویتامین B2 مورد نیاز برای رشد و نمو مناسب پوست، پوشش دادن دستگاه گوارش، سلول های خونی و عملکرد مغز عالی است. .

یک تا دو عدد سفیده  تخم مرغ و 3 قاشق غذاخوری شیر بریزید تا یکنواخت شود وسپس  آن را در چهره، گردن و دیگر مناطق مورد نظر  خودضماد  کنید   حدود 20 دقیقه نگهداشته  سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.
این کار را  یک بار در هفته انجام دهید.

از بین بردن جوش ها

جوش یک یک بیماری شایع پوستی است معمولاً در نوجوانان و بزرگسالان اتفاق می افتد علت بروز جوش میتونه این باشه که غدد روی پوست ترشح بیش از حدی را ایجاد می کند لایه روغنی بر روی پوست ایجاد شده که به راحتی خاک و ناخالصی های محیطی را به خود می‌گیرد که می‌تواند منافذ را مسدود کند و منجر به بروز جوش شود.

برای درمان جوش ها تخم مرغ بسیار سودمند است
سفیده تخم مرغ باعث جذب روغن اضافی از پوست شما می شود و پوست را سفت و منافذ پوست را جمع میکند و برای درمان جوش و همینطور زخم های حاصل از جوش بسیار کمک میکند

یک عدد تخم مرغ را شکسته و سفیده آن را جدا کنید و با چوب بستنی بر روی پوست بکشید بعد از حدود ۲۰ دقیقه به آرامی با آب گرم پوست خود را بشویید هفته یک تا دو بار تکرار  کنید.

 تغذیه و هیدراته کردن پوست

پوستی که تغذیه شود بسیار زیباتر  به نظر می رسد شما می‌توانید تخم‌مرغ را همانند ماسک های تغذیه کننده پوست به راحتی مصرف کرده  و یک پوسته بسیار نرم  و مرطوب تحویل بگیرید این پوست مرطوب شده احساس تازگی و نرمی بسیار خوبی به شما می دهد.

یک قاشق غذاخوری آووکادوی رنده شده یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنیدو سپس روی ناحیه صورت و گردن خود قرار دهید.

۱۰ دقیقه تا زمانی که خشک شود آن را نگه داشته و سپس با آب گرم بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید.
سپس می توانید از یک مرطوب کننده یا ضد آفتاب استفاده کنیم
در هفته یک بار تا دوباره آن را تکرار کنید.

تخم مرغ به عنوان یک ماسک پوستی بسیار عالی کار می کند

شما میتوانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و یک ماسک پوستی خانگی تهیه کنید تا سلامت پوست خود را بهبود بخشید.

سفیدی تخم مرغ باعث میشه از لایه های بیرونی پوست به طور کامل پاک بشه
سفیده تخم مرغ همچنین کمک می‌کند تا ضایعات بزرگ پوستی رو کاهش بدیم که به نوبه خود  از سیاه شدن یاسفید شدن و شکستگی های اطراف  جوش جلوگیری می کندِ .

سفیده تخم مرغ را با کمی عسل شیر و روغن زیتون اضافه میکنیم  بعد  ازین مخلوط  با چوب بستنی بر روی پوست مالش می‌دهیم و بعد اجازه می دهیم که ماست به طور کامل خشک شود و به آرامی پوست خود را با آب گرم بشویم را یک بار در هفته انجام میدهیم.

موهای وز و فر شده و شرایط بد آنها

نگهداری از موهای فر بسیار مشکل است اما با استفاده از سفیده تخم مرغ به راحتی می توانید با این مشکل فائق شویدو نیز به  ماسک های گران قیمت نداشته باشید.

زرده و سفیده  تخم مرغ با داشتن میزان غنی از چربی ها و پروتئین ها نرم کننده بسیار قوی برای موهای شما کار می کند پروتئیهای موجود در سفیده تخم‌مرغ باعث کشتن باکتری ها و حذف موهای ناخواسته از پوست سر میشود تخم مرغ به عنوان یک دراز کننده مو به کار میرود   سفیده تخم مرغ به شما کمک می کند سطح چربی پوست را مو و پوست سر خود نرمال کنید.

یک تا دو عدد تخم مرغ را شکسته آن را جدا کرده با یک تا  دو قاشق خوری روغن زیتون خوب مخلوط کنید و آن را کاملا بر روی مو و پوست سر خود بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشوید و این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

حذف موهای زائد صورت

موهای پشت لب در خانم ها می تواند آنها راخجالت زده کند ولی با  استفاده از سفیده تخم مرغ شما می‌توانید به راحتی از   شر موهای زائد خلاص شوید.

وقتی که سفیده تخم مرغ را بر روی نواحی مورد نظر استفاده میکنیم بعد از اینکه خشک شد  تبدیل به یک ضماد  سخت و چسبنده می‌شوند که می تواند به عنوان یک موم ضد موهای زائد عمل کند.

برای این منظور به یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک دوم قاشق غذاخوری آرد نخود و یک قاشق غذا خوری شکر ترکیب کنیم. مواد تشکیل دهنده را بخوبی خیس میکنیم تا مانند خمیر نرم شود و آن را در قسمت هایی که می خواهیم  ماسک می کنیمِ. بعد از اینکه کاملا خشک شد  با آب سرد محل را می‌شوییم و بعد از هر بار اصلاح این کار را تکرار میکنیم.

تخم مرغ یک غذای فوق العاده برای سلامتی است. نه تنها برای سلامت کلی شما مناسب است، بلکه برای مو و پوست شما هم بسیار مفید هستند. تخم مرغ، پوست شما را تغذیه می کند و باعث می شود که موها سالم تر و شفاف تر شود. همچنین منبع خوبی از پروتئین ها  با کیفیت بالاست. ویژگی دیگر آن داشتن تمام 9 آمینو اسید ضروری، روی، ویتامین آ، دی و  ای، فسفر، ریبو فلاوین وسلنیوم است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *