درمان خانگی آرتریت

سلامت

علائم و نشانه های آرتروز

آرتریت به معنای التهاب مفصل است. بیش از صد فرم مختلف آرتریت وجود دارد که می تواند به سه دسته اصلی زیر تقسیم شود:

  • آرتریت روماتوئید
  • استئوآرتریت
  • نقرس

با این حال، همه آنها نشانه های مشترک زیر را در مفصل دارند: قرمزی، سفتی، تورم و درد.

آرتریت روماتوئید معمولا به مفاصل انگشت کوچک، مچ دست، زانو و پا کمک می کند. با این حال، تمام مفاصل بدن، بصورت بالقوه می تونند درگیر بشوند.

استئوآرتریت می تواند بر هر گونه مفصل تاثیر بگذارد، اما معمولا در ناحیه کمر، زانو، پا و ستون فقرات اتفاق می افتد.

نشانه های نقرس معمولا در اندام های پایین رخ می دهند و ابتدا انگشتان پا را هدف قرار می دهند. درد می تواند چنان شدید باشد که حتی وزن جوراب غیر قابل تحمل باشد.

آرتروز می تواند بر زنان و مردان تقریبا در تمام گروه های سنی و نژادهای مختلف تاثیر بگذارد. با این حال، زنان سه برابر آسیب به آرتریت نسبت به مردان هستند. حدود 80 درصد بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بین 35 تا 50 سال هستند اما 65 تا 85 درصد بیماران مبتلا به استئوآرتریت بیش از 65 سال سن دارند.

علل آرتروز

آرتروز معمولا نتیجه آسیب یا تخریب قطعات مشترک است. علل آرتریت کاملا متفاوت هستند

ما شایعترین آنها عبارتند از: ژنتیک، سن، عفونت، کمبود سدیم و مواد معدنی ارگانیک، تروما، فشار روانی یا فیزیکی، چاقی، هوای سرد و یا استفاده بیش از حد از غذاهای غنی(پر کالری).

اشکال مختلف آرتریت ناشی از آسیب به بخش های مختلف یک مفصل است.

آرتریت روماتوئید معمولا وقتی که غشای سینوویو (که در حرکت مفصل مفاصل ما کمک می کند) خفیف و خشن می شود. آرایشگران ، وزنه برداران، کارگران ساختمانی  اغلب قربانی آرتریت روماتوئید هستند که به علت فشار زیاد در مفاصل این حرفه ها است.

استئوآرتریت شامل آسیب و سستی و پاره شدن به غضروف (که مواد الاستیک است که پایان هر استخوان را پوشش می دهد). معمولا سن و ژنتیک عامل بزرگی در شکستگی غضروف هستند. پزشکان معتقدند که تقریبا همه افراد بالای 60 سال تا حدودی از استئوآرتریت رنج می برند.

نقرس ناشی از تولید غیرطبیعی اسید اوریک است. هنگامی که بدن مقدار غیر طبیعی زیادی از اسید اوریک تولید می کند، به جای اینکه خارج از بدن از طریق ادرار دفع شود، به عنوان کریستال های سوزنی مانند مفاصل دفع می شود. این کریستال باعث ایجاد اصطکاک و درد شدید در هنگام حرکت مفصل می شود.

درمان های خانگی برای درمان آرتریت

درمان طبیعی آرتروز با استفاده از روغن دانه کتان

روغن دانه کتان و آرتریت
روغن دانه کتان و آرتریت

محتوای اصلی روغن کتان، روغنهای امگا 3، که به ما کمک می کند که پروستاگلاندین های سری 1 و 3 را تولید کنیم که مولکول های ضد التهابی مانند هورمون هستند. این مولکول ها به کاهش التهاب همراه با آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک می کند.

بنابراین، دانه کتان اغلب به عنوان درمان طبیعی برای آرتریت شناخته می شود. بسادگی می توانید یک قاشق غذا خوری کتان بذر را 3 بار در روز بپزید.

برای صبحانه، دانه های کتان را به غلات، کافین یا نان خود اضافه کنید، یا دانه های کتان را به شکلات / شیر توت فرنگی یا آب پرتقال مخلوط کنید.
برای ناهار و شام، دانه کتان می تواند زمین و به طور مستقیم بر روی تقریبا هر وعده غذایی بپاشید.

روغن دانه کتان نیز می تواند به جای دانه های خام استفاده شود. 1 قاشق چایخوری روغن دانه کتان را 3 بار در روز بردارید. روغن را می توان به مواد غذایی اضافه کرد. برای درمان اشکال اولیه آرتریت، این درمان را حداقل یک ماه ادامه دهید.

درمان آرتروز در خانه با استفاده از نمک اپسوم

نمک اپسوم
نمک اپسوم و درمان آرتریت

نمک اپسوم در میزان منیزیم بالا است. منیزیم برای رشد استخوان ها مهم است و سطح pH بدن را تنظیم می کند. کمبود منیزیم باعث کاهش توانایی بدن در جذب و استفاده از کلسیم و فسفر می شود که این دو مواد معدنی استخراج اولیه هستند.

درمان های خانگی زیر با استفاده از نمک اپسیم می تواند برای کاهش علائم همراه با آرتریت استفاده شود.

نکته: اگر بیماری قلب یا کلیه دارید قبل از استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید. منیزیم بیش از حد می تواند باعث اسهال، حالت تهوع، گرفتگی، ضعف عضلانی و اختلالات قلب شود.

مخلوط 3 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه و 3 قاشق سوپخوری نمکی Epsom در یک فنجان  آب گرم و یک قاشق چای خوری صبح و یک در شب بخورید.

سه فنجان نمکی Epsom را در آب حمام داغ اضافه کنید و آن را خیس کنید. منیزیم در نمک توسط بدن جذب می شود و آرامش و آرامش مفاصل سفت و عضلات را می بخشد.

درمان  آرتروز  در خانه با استفاده از دانه های یونجه

دانه یونجه
دانه یونجه و درمان آرتریت

چای ساخته شده از یونجه، به ویژه از دانه های آن، نتایج مفید در درمان آرتریت را نشان داده است. به یک فنجان آب جوش یک قاشق چای خوری دانه یونجه اضافه کنید. برای کاهش التهاب، سه تا چهار فنجان این چای را روزانه تقریبا دو هفته مصرف کنید.

یکی دیگر از گزینه ها این است که به طور مرتب  عرق  یونجه میل  کنید یا یک مقدار کمی از یونجه را به رژیم خود اضافه کنید.

دارچین داروی آرتروز

دارچین
دارچین و درمان آرتریت

مطالعات اخیر نشان داده است که دارچین یک درمان طبیعی قابل توجه برای درد آرتریت است. مقدار  نصف قاشق چای خوری پودر دارچین را به یک قاشق عسل هر روز صبح  قبل از صبحانه اضافه کنیدو برای یک ماه تکرار کنید. نتایج در هفته اول باید قابل توجه باشد.

جلوگیری و درمان آرتروز با روغن کبد ماهی

روغن ماهی
روغن ماهی و آرتروز

تحقیقات نشان داده است که مصرف مقدار کمی روغن کبد هر روز به طور بالقوه باعث کاهش سرعت دژنراسیون غضروف می شود که یکی از علائم اصلی استئوآرتریت است. علاوه بر این، اسید امگا 3 موجود در روغن می تواند به کاهش درد و التهاب همراه با آرتریت کمک کند. بنابراین، به سادگی مصرف 1 تا 2 قاشق چای خوری روغن کبد ماهی  روزانه می تواند بسیار مفید باشد.

تسکین درد آرتروز با زردچوبه

زردچوبه
زردچوبه و درمان آرتروز

زردچوبه، یک ادویه معمولی در غذاهای هند، برای کاهش صدای التهاب در پزشکی آیورودا  هند مورد استفاده قرار گرفته است. جای تعجب نیست که با مصرف 500 تا 1000 میکروگرم کپسول زردچوبه سه بار در روز، بسیاری از افراد از درد استئوآرتریت رنج می برند. بطور کامل درمان می شوند .

استفاده از زنجبیل برای تسکین درد آرتروز

شبیه به زردچوبه ،زنجبیل  نیز به عنوان ضد التهابی طبیعی موثر شناخته شده است. بنابراین، یک درمان عالی برای آرتریت این است که زنجبیل را درنمک پاش بریزید و همراه با غذاهای خود بطور روزانه مصرف کنید.

تنظیم و نشر : گروه کرویا www.keroya.ir

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *