درمان خانگی جوش صورت

درمان خانگی جوش صورت

جوش صورت را همه ما تجربه کرده ایم. درمان خانگی جوش صورت، اولین چیزی است که شاید به دنبال آن می رویم تا از دست جوش صورت رها شویم. در مقاله تلاش داریم به جای اینکه راهکارهای زیادی به شما بدهیم، شما را با دلایل و پیشگیری از جوش و آکنه و چند روش کاربردی برای مقابله با آن، آشنا کنیم.

چوش صورت چیست؟

جوش صورت، انواع مختلفی مانند جوش سرسفید، جوش سرسیاه، جوش کیستی و… دارد. اما بصورت کلی غدد چربی در ناحیه فولیکول مو، علت شکل گیری این جوش است. زمانی که این غدد، بیش از اندازه فعالیت کنند، شما جوش میزنید. این جوش ها ممکن است در ناحیه بالای کمر، کتف و بازو و مهمتر از همه صورت ایجاد شود.

پیشگیری از جوش صورت

جوش صورت دلایل مختلفی دارد. در طب ایرانی معمولا جوش یا آکنه بر روی صورت را، نشانه ای اخطاری از بدن می دانند. جوش صورت بصورت کلی ممکن است ناشی از عدم فعالیت صحیح کبد شکل گرفته باشد. در اینجا لازم است دقت کنیم که آلودگی هایی که در بدن ماست در کبد جمع میشود و زمانی که زیاد شود، نشانه های آن بصورت جوش و آکنه در صورت نمایان می شود.

بهترین روش پیشگیری از جوش صورت مراقبت از کبد و پاکسازی آن از سموم مختلف می باشد:

  • یک قاشق غذاخوری خاکشیر را به همراه یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ناشتا به مدت 3 هفته میل کنید.
  • خوراکی های سمی مانند غذاهای آماده، فست فود، سوسیس، کالباس و… را از رژیم غذایی خود حذف کنید و میزان مصرف قند و هوس شیرینی را کنترل کنید.
  • به میزان کافی آب بنوشید تا رنگ ادرار شما به رنگ زرد روشن دربیاید (زرد تیره مایل به نارنجی نشان از کم آبی یا اختلال کبدی است – رنگ تیره تر نیاز به مراجعه به متخصص دارد؛
  • از میوه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید، همراه غذا میوه میل نکنید. پس از غذا به مدت 45 دقیقه آب نخورید.

را روش های بالا می توانید از ابتلا به جوش صورت با محافظت از کبد خود پیشگیری کنید.

درمان خانگی جوش صورت

اما اگر در حال حاضر جوش دارید، تلاش کنید تا ریشه آن را پیدا کنید. در ادامه به بررسی برخی راهکارهای کلی برای درمان جوش صورت می پردازیم.

  • در صورتی که از غذاهایی با طبع گرم استفاده میکنید، دلیل جوش های میتواند بالارفتن حرارت کبدی باشد. برای درمان سریع این مورد می توانید از عرق کاسنی و شاتره استفاده کنید. کافی است در طول روز یک تا سه لیوان مصرف کنید تا حرارت کبد شما پایین بیاید. میتوانید از تخم ریحان (تخم شربتی) هم در کنار این عرق استفاده کنید.
  • در صورتی که به علت تجمع سموم در کبد دچار جوش شده باشید، برای درمان آن می توانید از خاکشیر و آب فراوران استفاده کنید. سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید و همانند توضیحاتی که در پیشگیری داده شد از خاکشیر بصورت ناشتا استفاده کنید.
  • در صورتی که جوش صورت به دلایل بالا اتفاق نیافتاده باشد، می توانید حدود 15 دقیقه از بخور آب گرم استفاده کنید و سپس اگر پوست چربی دارید، با آب لیمو پوست خود را ماساژ دهید. این کار را هر روز تکرار کنید. اگر پوست شما خشک است از روغن زیتون برای ماساژ پوست صورت خود استفاده کنید.
  • برای محافظت از پوست برای شست و شوی پوست خود هرگز از صابون استفاده نکنید. پن های پلایم یا شوینده های صورت بهترین گزینه است.

درمان جوش صورت کرویا

اگر جوش صورت شما با روش های عادی درمان نمی شود، شاید نیاز به درمان جدی تر داشته باشید. در چه شرایطی نیاز به درمان جدی تر برای نگهداری از پوست دارید:

  • زمانی که نشانه هایی از اختلال کبدی مانند لکه های پوستی یا جوش های بیش از اندازه و… دارید.
  • زمانی که مشکل کبدی ندارید ولی پوست شما مدام دچار جوش و آکنه می شود.

اختلالات کبدی ممکن است جدی باشد که با علائم جدی تری همراه است. اما اگر شما تنها به دنبال افزایش کاربرد و بالابردن کیفیت عملکرد کبدی خود هستید می توانید برای پاکسازی کبد خود و حتی درمان کبد چرب از عصاره گیاهی آرتیشو استفاده کنید.

در مورد مراقبت از صورت نیز، گاها شما نیاز به یک شوینده مناسب، آنتی باکتریال، پماد ضدجوش و… در کنار هم دارید،  اگر اینطور فکر می کنید، پیشنهاد می کنیم، از بسته درمانی جوش صورت کرویا استفاده کنید تا بصورت ریشه ای پوست خود را احیا کنید.

نظر شما چیست؟ آیا راهکار دیگری برای درمان خانگی جوش صورت استفاده کرده اید که موفق بوده باشد؟ در بخش کامنت این صفحه برای ما بنویسید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *