درمان های خانگی برای لک های ناشی از بالا رفتن سن ( لک های پیری)

لک های پیری
درمان لک های پیری

لک های پیری به اسم لک های کبدی یا لک های سالمندی شناخته می شوند و یک مشکل شایع در بین سالمندان است و بهعلت وجود  بیش از حد ملانین یا رنگدانه های پوست رخ می دهد.
لک ها در اندازه های مختلف و متفاوت هستند و معمولا بر روی صورت دست شانه ها و بازوها ظاهر می‌شود و البته مراکز که بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند بیشتر درگیر می‌شوند و عموما لک ها به رنگ های قهوه ای یا سیاه اند.
این مدل لک ها بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال بروز می‌کند البته جوانان هم اگر زیاد در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند مبتلا می شوند.

لک های پیری

عموماً بی ضرر هستند ولی به دلیل نقص در زیبایی ممکن است برخی دوست نداشته باشند.

از محصولات سفید کننده پوست مصرف کنند و یا از برخی درمان های پزشکی برای این منظور استفاده کنند که ممکن خیلی براشون گرون در بیاد و یا حتی عوارض‌جانبی در بر داشته باشه.

طب سنتی و درمان های خانگی مفیدی برای حل این مشکل داره ولی مهم بدون اینکه این راه کارها خیلی به آرامی جواب میده و البته در مواردی هم بهتر ابتدا با پزشک متخصص پوست مشورت کنیم.

درمان های خانگی برای درمان لک های پیری

1 سرکه سیب از قدیم الایام به عنوان یک پاک کننده خوب پوستی مطرح بوده

سرکه سیب
سرکه سیب برطرف کننده لک های پوستی سالمندی

سرکه سیب برای لک های پیری

اسیدهای هیدروکسی آلفا است وی به عنوان یک لایه بردار خوب عمل میکنه برای این منظور مخلوط مساوی سرکه سیب و آب را مخلوط کرده و کمی عسل اضافه کنید و پوست را با آن بشویید و به صورت خوراکی یک تا دو قاشق چایخوری در یک لیوان آب ولرم ریخته و روزی دو بار بعد از غذا بخورید تا پوست شما را تقویت کرده و سلامتی شما را تضمین کند.

2 لیمو ترش

لیمو ترش
لیمو ترش درمان کننده لک های پوستی سالمندی

حاوی اسید سیتریک ملایم است که سلولهای مرده پوست با شکستن رنگدانه های ملانی کمک می‌کند و در عین حال که لایه های پوست را حذف می کند پوست زیبا درلا های زیرین را رونمایی میکند و لکه های پیری به تدریج روشن می شود.

موجود در لیموترش به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و پوست شما را از آسیب رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند سعی کنید از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید و قبل از قراردادن و شستشو با آب لیموترش صورت خود را ابتدا با آب گرم بشویید

البته اگر پوست خیلی حساسی دارید از آن آب لیمو ترش را با مقداری گلاب طبیعی روی کنید و هفته یک تا دو بار این کار را تکرار کنید.
نکته مهم بعد از شستن پوست با لیمو ترش زیر نور خورشید نروید چون ممکن است پوست شما را تیره تر کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *