قوی ترین نسخه های طب سنتی برای مداوای نازائی

درمان نازائی
قوی ترین نسخه طب سنتی برای درمان نازائی

اطباء سنتى به بعضى از زنان نازا كه اطباء امروزى آنان را عقيم مى‏دانند برابر دستور زير دارو مى‏ داده ‏اند:

روز اول

منضجى از خارخسك، گل كاكنج، اصل سوس، تخم كرفس، رازيانه هر كدام دو مثقال كه جوشانده را صاف كرده و با پنج مثقال ترنجبين يا شكر مى‏خورده‏اند.

روز دوم

داروئى مركب از جلب و گل قند مى‏داده‏اند كه چنانچه جلب نباشد مى‏توان از سناى مكى بجاى آن استفاده نمود سپس از روز سوم داروئى كه درست مى‏شود از آب‏ليمو و تخم‏ مرغ به‏طورى‏كه تعداد 5 عدد تخم‏ مرغ را در هفتصد و پنجاه گرم آب‏ليمو انداخته تا چند روز بماند و تخم‏ مرغ‏ها در آب‏ليمو حل شوند دستور مى‏داده‏اند كه روزى يك استكان ناشتا ميل كنند تا دارو تمام شود. بعد از تمام شدن اين دارو بايد مقدار هفتاد و پنج گرم روغن كنجد را گرفته و حدود سى گرم سير را بكوبند و با آن مخلوط كرده و مقدار سه استكان آب اضافه كنند سپس بالاى آتش بگذارند تا آب ريخته شده بخار بشود روغن باقيمانده را در ظرفى ريخته و هر شب فتيله‏اى پارچه‏اى درست كرده به اندازه يك انگشت دست بروغن آغشته نمايند و در رحم شياف نمايند

وقت خواب به ‏طورى‏كه تا صبح‏باقى بماند و اين عمل را بايد حد اقل پانزده شب تكرار نمايند و اگر بمدت يكدوره طهر انجام دهند بهتر است در ضمن اگر انفحه پيدا شود آن را پودر كرده با كره حيوانى مخلوط نموده و روزها نيز هنگام استراحت از اين دارو با فتيله در رحم مى‏گذارند اكثر مواقع مشاهده شده كه زنهاى بدون بچه باردار مى‏شوند. يوسفى پزشك بزرگ ايرانى درباره خواص انفخه فرموده (مايه پنير خرگوش)

گر انفحه بعد طهر بردارد زن‏ وانگاه رسد بمرد در وجه حسن‏
گر در تن او ز مرد ره يابد آب‏ نبود عجبى كه زن شود آبستن‏

بايد توجه داشت كه اين عمل بعد از اجراى مقدمات ذكرشده فوق بايد باشد.

تنظیم و نشر : گروه کرویا www.keroya.ir

منبع : طب سنتى سينا، درمان بيماريهاى مختلف با گياهان دارويى، ص: 163

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *