درمان خانگی برای رگ به رگ شدن یا پیچیدگی عصب در ناحیه کمر

رگ به رگ شدن کمر
درمان رگ به رگ شدن کمر

اگر خیلی خوش شانس باشید و سالم شاید یک بار در طول عمر پیچیدگی عصب در ناحیه کمر و درد جانکاه آن را تجربه کنید.

پیچیدگی عصب معنی آسیب یا صدمه به یک عصبی و مجموعه از اعصاب است که ممکن است در اثر فشرده شدن انقباض یا کشش عصب حاصل شود.

التهاب ناشی از آسیب وضعیت بد ایستادن، نشستن و خوابیدن، ضعیفی فیله ها یا عضلات حمایتی مهره های کمر فرد به خصوص در بلغمی مزاجان، آرتریت، اختلاط ستون فقرات و دیسک کمر از سایر علل این مشکل هستند.

نشانه های رایج پیچیدگی و تنگی کانال نخاعی شامل بی حسی ،سوزن سوزن شدن، احساس سوزش و درد شدید در خارج از منطقه آسیب دیده و گاهی اوقات هنگامی که شما حرکات خاصی مانند حرکت سر و گردن انجام می‌دهید علائم بدتر می گردد.

به پیچیدگی عصب  در قدیم و رگ به رگ شدن هم می‌گفتند که اغلب با درد در گردن یا کمر همراه است با این حال پیچیدگی عصب در گردن یا بازوی شما ممکن است بر روی نواحی مانند آرنج دست مچ و انگشتان نیز اثر بگذارد.

اگر رگ به رگ شدن به موقع درمان نشود می‌تواند منجر به سندروم تونل کارپ، آرنج تنیس‌بازان ،سیاتیکو یا  سایر شرایط شدید گرددِ.
رگ به رگ شدن گاه به گاه معمولاً در خانه به راحتی خوب می‌شود و بسیاری از داروها و روش های  طب سنتی در این زمینه کارآمد است:

۱ قرارگیری بدن خود را اصلاح کنید

ایستادن صحیح
ایستادن صحیح و درمان رگ به رگ شدن

تغییر نحوه نشستن و ایستادن باعث کاهش درد می‌شود و حتی می‌تواند فشرده شدن عصب را کاهش دهند همیشه در حال راه رفتن و نشستن مستقیم باشید نظم در این مورد بهتره مشکل شما را حل کند.

۲ استراحت منظم

مهم نیست کدام عصب  آسیب دیده یا چه چیزی باعث آن شده ،استراحت در هر صورت به خوبی به شما کمک می کند به خصوص اگر گردن شما درگیر باشد هیچ راهی بهتر از استراحت منظم نیست.

اجتناب از هر نوع فعالیتی که موجب درد می شود مانند ورزش سنگین و جابجایی بار ممنوع است.
محدود کردن فعالیت بدنی  و در صورت لزوم در صورت  وجود مشکل در گردن از یک گردنبند طبی هم کمک بگیرید و سعی کنید بر روی شکم نخوابید.

برای بهبود سریع تر در هنگام استراحت و خواب پاهای خود را بر روی بالش کوتاهی قرار دهید.

۳ از یک کمپرس سرد استفاده کنید.

کمپرس سرد
کمپرس سرد و درمان رگ به رگ شدن

برای تسکین سریع و موقت درد می توانید کمپرس سرد را امتحان کنید که در عین حال تورم و التهاب  را هم کم می کند یک کیسه یخ را در یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی محل نگاه دارید

نکته مستقیم بر روی پوست نگذارید چون ممکن است سرما و سرمازدگی پیش بیاورد

۴ از گرما تراپی استفاده کنید

گرما درمانی
گرما درمانی راهی برای رگ به رگ شدن

همینطور می‌گفتیم طب سنتی گرما و استفاده از آن را در بسیاری از بیماری ها و دردها شما میتونید به خوبی ازش استفاده کنی بعد از گذشت ۲۴ ساعت از شروع درد این درمان را آغاز کنید و روی ماهیچه های اطراف عصب اعمال حرارت کنید مکانیزم گرما درمانی زیاد شدن خون در موضع است که ناگفته پیداست که خون همراه با خود خیلی از مواد ضد درد شبیه مورفین رو هم میاره و باعث بهبودی میشه
برای این منظور می توانید از کیسه آب گرم یا از حوله داغ شده در آبگرم به طور موضعی به مدت ده دقیقه و سه بار تکرار در روز استفاده کنید

۵ حمام با نمک دریا

منیزیم موجود در نمک دریا برای بهبودی و دردهای عصبی حیاتی است و یکی از بهترین روش ها برای حفظ سطح منیزیم در بدن است از دیگر فواید این حمام است و به آرامش عضلات سفت و سخت اطراف منطقه عصب کمک می کند
برای این منظور یک فنجان نمک دریا در یک وان حمام بریزید و بدن خود را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه تموم کنید و به مدت دو بار در هفته تکرار کنید

۶ ماساژ با روغن های گرم

ماساژ ناحیه آسیب دیده با بعضی روغن های گرم یک راه موثر دیگر برای مبارزه با درد شدید ناشی از پیچ خوردگی و سفتی عصب است ماساژ  بر روی نقطه درد باعث افزایش جریان خون شده و ماهیچه های سفت را شل میکند حرکت را بهبود داده و درد را کاهش میدهد.

روغن هزار چشم روغن قسط و نارگیل و یا روغن کنجد گرم شده برای ماساژ بسیار مطلوب هستند

۷ روغن کرچک را فراموش نکنید

روغن کرچک
روغن کرچک برای رگ به رگ شدن و گرفتگی عصب

روغن کرچک برای این دسته از مشکلات فوق العاده موثر است
روغن کرچک برای رگ به رگ شدن و گرفتگی عصب
یک قطعه پارچه ای کوچک پشمی را به روغن کرچک درجه گرم شده آغشته کنید اهل درد بگذاری و با پلاستیک ببندید و موضع را تا یک ساعت با قرار دادن یک کیسه پر از سنگریزه باشن گرم کرده شده روی بخاری گرم نگه دارید.

۸ انجام بعضی تمرینات کششی

کشیش های نرم و اصولی می تونه به کاهش فشار روی عصب کمک کند و علائم مشکل را بهبود بدهد
تمرینات کششی باعث گردش خون بهینه شده و عضلات سفت را به آهستگی آزاد می کند.

برای رگ به رگ شدن گردن خود را به آرامی در یک حرکت دایره ای در جهت عقربه های ساعت به آهستگی بچرخانید و همینطور به آرامی به جلو و عقب و راست و چپ ببرید و در این مورد با یک پزشک ورزشی حتما مشورت کنید.

9 بازهم زردچوبه

زرد چوبه
زرد چوبه و درمان رگ به رگ شدن

زردچوبه کمک می کند تا التهاب همراه با رگ به رگ شدن عصب را بهتر کنه و علاوه بر اون خواص آرام بخشی اون باعث کاهش درد میشه.

زردچوبه برای رگ به رگ شدن

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه طبیعی و خالص را در یک فنجان شیر نارگیل یا شیر بادام ریخته و مقداری پودر دارچین اضافه کنید و با مقداری عسل شیرین کنید و دوباره یا چند بار در هفته بنوشید.

۱۰ طب فشاری و طب سوزنی

استفاده از طب فشاری و سوزنی برای رگ به رگ شدن یک راهکار جدی و خوب محسوب میشه و باعث بازسازی و تسکین اعصاب میشه.

تنظیم و نشر گروه کرویا 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *