درمان های خانگی برای ورم ملتحمه چشم ناشی از آلرژی

ورم ملتحمه چشم
درمان خانگی ورم ملتحمه چشم

به عبارت ساده آلرژیک ملتحمه چشم ناشی از که چشم در آن به صورت سرخ در می آید آلرژیک زمانی اتفاق می افتد که شما به چیزی حساسیت دارید که باعث تحریک غشای ظریف چشم و داخل پلک میشود.

مانند انواع آلرژی ها از آنجا شروع می گردد که سیستم ایمنی بدن یک ماده خارجی را به عنوان یک آلرژی شناسایی کرده و باعث می شود سیستم ایمنی بدن شما بیش از حد واکنش نشان دهد با آنتی بادی تولید کرده که آن نیز به نوبه خود باعث ایجاد واکنش آلرژی بیشتری در بدن میگردد.

واکنش ها درگیری چشم در مقابل موادی مانند  گرد و غبار ،پرندگان، حیوانات خانگی و یا مواد شیمیایی به وجود می‌آید که البته و فصول سال این نوع واکنش ها می تواند متفاوت باشد مثلا  در فصل بهار و به دلیل غلیان یا جوشش خون و صفرا در بدن بیشتر می‌گردد.

در فصل پاییز بخاطر   غلبه سودا این واکنش ها  تشدید پیدا می کند و  علاوه بر ورم و سرخ شدن چشم و پلک ها و واکنش های دیگری مانند آبریزش بینی و عطسه و خارش بدن پدید می آید هنگام می‌تواند به جلوگیری از بدتر شدن علائم کمک کند و برخی اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه و درمانهای خانگی ساده به خوبی می‌تواند از عهده درمان آن برآید و یا حداقل اینکه واکنش‌های حساسیت را با شدت و علائم کمتری تجربه کنید.

۱۰ درمان خانگی برای سرخی و حساسیت چشم

۱ حجامت

انجام مرتب حجامت در اوقات مخصوص آن مانند ابتدای آیا دعا اول ماه تجربه ثابت شده است که بسیار می تواند کمک کننده باشد

حجامت
حجامت و درمان ورم ملتحمه چشم

۲  محیط

اجتناب از محیط های دارای مواد آلرژی زا حداقل تلاش شما برای کاهش شانس ابتلا به حساسیت است پس باید در معرض آلرژن ها قرار نگیرید.

مواد آلرژی زا
دوری از مواد آلرژی زا

برای حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض در معرض آلرژن ها نکات زیر توجه کنید:

  1. هنگامی که تعداد گربه ها زیاد است در و پنجره ها را بسته نگه دارید
  2. به طور منظم خانه خود را از گرد و غبار پاک کنید
  3. از یک تصویر کننده یا تهویه مطبوع برای منزل استفاده کنید در معرض مواد شیمیایی رنگ و عطر قرار نگیرید

3 کمپرس سرد

کمپرس سرد
کمپرس سرد برای ورم ملتحمه چشم

کمپرس سرد بر روی چشم های آسیب دیده میتواند از خارش و تسکین دهنده درد باشد و به کاهش ورم کمک می کند
پارچه کوچکی را در آب سرد بشویید و آن را برداشته و روی چشمهای بسته قرار دهید و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را عوض کنید و چند بار در طول روز آن را تکرار کنید.

یک تکه یخ را در یک پارچه قرار دهید و بر روی چشم بسته قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه بردارید
ساده ترین راه هم قرار دادن یک قاشق سرد شده در یخچال بر روی چشم هاست

4 محلول آب نمک

محلول آب نمک
محلول آب نمک و ورم ملتحه چشم

برای چشم ها مفید است و کمک می‌کند تا هرگونه آلودگی از میان برود یک دوم تا یک قاشق چایخوری نمک را به یک فنجان آب مقطر اضافه کنید و آب را به جوش آورده و سپس کند کنید و توسط یک قطره چکان آن را داخل چشم بچکانید و چند بار در روز آن را تکرار کنید

5 چای سیاه

چای سیاه
چای سیاه و ورم ملتحمه چشم

چای سیاه یکی از داروهای خیلی خوب برای ورم ملتحمه چشم است تا منهای چای سیاه چشمان شما را تسکین می‌دهند و به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

چای کیسه ای که ترجیحا رنگ و اسانس افزودنی نداشته باشد را در دو فنجان آب جوش به مدت ۵ دقیقه دم کنید و پس از خشک شدن کیسه های چای را بر روی چشمهای بسته خود بگذارید و سه چهار بار در روز تکرار کنید.

6 چای بابونه

چای بابونه
چای بابونه و وروم ملتحمه چشم

بابونه دارای خواص ضد التهاب قوی است و یکی از داروهای مناسب برای واکنش های آلرژیک در بدن است و باعث آزاد شدن هیستامین شده و از واکنشهای حساسیت آفرین جلوگیری می‌کند می‌توانید از چای کیسه ای بابونه همانند روش چای سیاه بهره ببرید.

7   گلاب

گلاب
گلاب و ورم ملتحمه چشم

نمونه های قدیمی و موفق برای مشکلات چشمی استفاده از گلاب است که هم تسکین دهنده است و هم خشکی چشم را مداوا می کند و هم اینکه خنک کننده چشم است و به کاهش سرخی و خارش چشم کمک شایانی می‌کند.
می‌توانید گلاب طبیعی را در قطره چکان بریزید و روزی سه بار داخل چشم بچکانید.

8  ریحان

ریحان
ریحان و ورم ملتحمه چشم

ریحان به عنوان یک سبزی مقدس جایگاه برتری را در میان درمانهای سنتی در سراسر دنیا دارد و دارای خواص ضد التهابی و تسکین دهنده است چشم ها را از آسیب های محیطی و رادیکال های آزاد محافظت می کند و باعث افزایش بینایی هم میشود.

ریحان تازه را شسته و به مدت ۱۰ دقیقه در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس آن را صاف کرده و روزی ۲ تا ۳ بار چشمان خود را با آن بشویید و یا اینکه یک پارچه تمیز را در آن خیس کرده و روی چشم کمپرس کنید.

9   خیار

خیار
تاثیر خیار بر ورم ملتحمه چشم

خیار  یک خنک کننده خوب برای کاهش التهاب و تحریک ناشی از آلرژی و ایجاد سرخی در چشم است یک خیار درشت را در ابتدا در یخچال قرار دهید تا خوب خنک شود و سپس حلقه حلقه کرده و تکه های آن را بر روی چشم بسته قرار دهید و به خوبی اثرات آن را ببینید.

10  شیر سرد

شیر سرد
شیر سرد و ورم ملتحمه چشم

شیر یکی دیگه از داروهای موثر برای چشمهای سرخ و ملتهب  شماست سوزش  و خارش چشم را کاهش می دهد بدین منظور یک تکه پنبه را در شیر سرد شده در یخچال آغشته کرده و در اطراف چشم بسته قرار دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه داریم و سه تا چهار بار در طول روز تکرار کنید.

11   لنزهای تماسی

لنزهای تماسی
لنزهای تماسی و ورم ملتحمه چشم

از لنزهای تماسی در هنگام آلرژی به شدت توصیه می گردد که استفاده نکنید و  چند روزی عینک را تحمل کنید.

نکات دیگر

  • برای تسکین علائم از مالیدن چشم‌ها به شدت خودداری کنید.
    چشمان خود را با دست کثیف لمس نکنید.
  • دستهای خود را با آب گرم و صابون بشویید.
  • کتانی و بالش و حوله های خود را با آب گرم بشویید.
  • از آرایش چشم خودداری کنید چرا که مواد آرایشی مجددا می تواند چشمان شما را آلوده کند.
  • استفاده از دمنوش  یاعرق کیالک یا همون زالزالک یکی از مفیدترین داروهای گیاهی در این زمینه است حتما آن را تجربه کنید.

تنظیم و نشر : گروه کرویا www.keroya.ir

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *