نشانه ها و علائم میکروب معده

درمان میکروب معده

درمان میکروب معده، دغدغه بسیاری از افراد است. آیا تابه‌حال شده است که احساس سوزش معده کنید؟ یا اینکه بی جهت حالت تهوع داشته باشید؟ و یا مدام در حال آروغ زدن باشید و یا از نفخ شکایت کنید؟ این علائم و بسیاری از علائم دیگر می‌تواند حاکی از این موضوع باشد که ممکن است معده شما آلوده به میکروب شده باشد. این همان میکروبی است که از آن به‌عنوان هلیکوباکترپیلوری یاد می‌شود. هلیکوباکتر پیلوری مشکلی شایع در میان مشکلات دستگاه گوارش است که می‌تواند به بافت معده آسیب برساند و فرآیند هضم و جذب مواد غذایی توسط معده ما را مختل کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد هلیکوباکترپیلوری و درمان میکروب معده بیشتر بدانید.

در این مقاله این مطالب را می خوانید:

میکروب معده (هلیکوباکترپیلوری) چیست

اجازه بدهید کمی دقیق‌تر موضوع را بررسی کنیم. قبل از اینکه به سراغ درمان میکروب معده برویم باید بدانیم که اصلاً این میکروب چیست؟ تا بتوانیم برای آن درمانی مناسب پیدا کنیم.
این میکروب ناشی از رشد باکتری اچ. پیلوری (H. pylori) در معده است. این باکتری که تصاویر آن را در زیر می بینید، به داخل مخاط معده نفوذ میکند و از دست اسید معده در امان می ماند. به این بیماری هلیکوباکترپیلوری یا هلیکوباکتری هم گفته می شود. این باکتری رشته ای با تاژک هایی که دارد به سطح داخل معده می چسبد و باعث تخریب مستمر قشاء معده می شود. به همین علت، هلیکوباکتری دلیل اصلی زخم معده و 80% از موارد سرطان معده است. در یک پژوهش بالینی که توسط دکتر سلیمانی انجام شده است، بیان شده: (از میان عوامل عفونی و میکروبی مولد سرطان، هلیکوباکتر پیلوری، شاخص‌ترین باکتری مطرح در سرطان‌زایی است. لینک مقاله)

از سمت چپ: (A): تصویر بدنه داخلی معده (به بخش سفید شده بالا دقت کنید) / (B): همان ناحیه، با تاباندنِ لامپ فلورسنت، نشان میدهد که ناحیه سفیدرنگ که در عکس فلورسنت سبز رنگ شده است، محل فعالیت شدید باکتری اچ. پیلوری است. / تصویر میکروسکپی از باکتری اچ. پیلوری

بدن انسان حاوی انواع مختلف باکتری ها و میکروب هاست که برخی برای بدن لازم هستند. به آنها فلور میکروب خوب گفته می شود. مشکل این باکتری که تقریبا 60% مردم ایران به آن مبتلا هستند، مقاومت به درمان است. اکثر مردم ما دچار سوءهاضمه هستند و نمیدانند که اگر آزمایش خون هلیکوباکتری بدهند، قطعا میکروب معده دارند!

دلیل این عدم آگاهی است که درمان های شیمیایی برای این باکتری کارساز نیست، این باکتری به آنتی بیوتیک عادت میکند و مقاوم می شود. متاسفانه از آنجایی که آنتی بیوتیک هم سیستم ایمنی را تضعیف میکند و هم فلور میکروبی خوب معده را از بین میبرد، این بیماری تشدید میشود. در این مقاله به راهکار های مکمل درمان و راهکار قطعی درمان کامل میکروب معده، که حاصل بیش از 15 سال پژوهش آکادمیک و دانشگاهی هست را بیان میکنیم.

علائم و نشانه‌ها

هرکسی ممکن است به‌راحتی و بدون هیچ علائمی به هلیکوباکتر پیلوری مبتلا شود. بیشتر عفونت‌های هلیکوباکترپیلوری بدون هیچ علائم و نشانه‌ای هستند. این بیماری با حس ناخوشایند در معده، مشکلات گوارشی نامحسوس که عموما بیماران به آن عادت کرده اند خود را نشان میدهد. در کودکان، علائم ورم معده ممکن است شامل حالت تهوع، استفراغ و شکم درد باشد، اگرچه این علائم در بسیاری از بیماری‌های دوران کودکی دیده می‌شود.
هلیکوباکترپیلوری که قبلاً Campylobacter pylori نامیده می‌شد، همچنین می‌تواند باعث زخم معده شود (به‌عنوان زخم معده شناخته می‌شود) در کودکان بزرگ‌تر و بزرگ‌سالان، شایع‌ترین علامت بیماری زخم معده، درد شکم یا سوزش در شکم است، معمولاً در ناحیه زیر دنده‌ها و بالای ناف این دردها و عوارض می‌تواند اتفاق بیفتد. این درد اغلب با معده خالی بدتر می‌شود و به‌محض اینکه فرد غذا بخورد، شیر بخورد یا داروی ضد اسید بخورد بهبود می‌یابد.
کودکانی که به بیماری زخم معده مبتلا هستند، می‌توانند زخم‌هایی داشته باشند که خونریزی کرده و باعث هماتمزیس (استفراغ خونی یا استفراغی که شبیه زمین قهوه است) یا ملنا (مدفوع سیاه، خونی یا شبیه قیر) باشد. کودکان خردسال مبتلا به زخم معده ممکن است چنین علائم واضحی نداشته باشند، بنابراین تشخیص بیماری آن‌ها دشوارتر است.

علت ابتلا به میکروب معده

از نظر علمی، دقیقا مشخص نیست که از چه طریقی از یک فرد به فرد دیگر انتقال پیدا میکند. چیزی که از نظر تجربی مشهود است از طریق بزاق دهان و مدفوع قابل انتقال است. در نتیجه استفاده از سرویس بهداشتی عمومی و عدم شست و شوی کامل دست ها میتواند موجب انتقال باشد تا غذای آلوده، آب آلوده و… از آنجا که راه انتقال بسیار ساده است، بیش از نیمی از مردم جهان و در کشور خودمان حدود 60% مردم به این بیماری آلوده شده اند.

عفونت معده

یکی از نکاتی که بصورت خلاصه لازم است در مورد آن صحبت شود، عفونت معده است. میکروب معده میتواند در صورتی که تشدید شود باعث عفونت معده شود. بسیاری از پزشکان عموما میکروب معده را عفونت معده توصیف میکنند. موارد بسیاری با ما برای مشاوره تماس میگیرند که حتی در آزمایش میکروب معده داشته اند اما دکتر به آنها عفونت معده اعلام کرده است. واقعیت این است که عملا تفاوتی وجود ندارد، مگر در موارد استثنا، میکروب معده، عامل اصلی عفونت است. در نتیجه در صورتی که هر کدام از این نام ها مختلف را شنیدید، بدانید مشکل از باکتری اچ. پیلوری است.

درمان میکروب معده

انواع آنتی بیوتیک هایی که برای درمان میکروب معده استفاده می شوند

عفونت‌های هلیکوباکترپیلوری معمولاً حداقل با دو آنتی‌بیوتیک مختلف هم‌زمان درمان می‌شوند تا از مقاومت باکتری در برابر یک آنتی‌بیوتیک خاص جلوگیری کنند. همچنین پزشک برای بهبود زخم معده شما داروی مهارکننده اسید را تجویز یا توصیه می‌کند.
داروهایی که می‌توانند اسید را سرکوب کنند عبارت‌اند از:

  • بازدارنده‌های پمپ پروتون (PPI). این داروها تولید اسید را در معده متوقف می‌کنند. چند نمونه از PPI تا عبارت‌اند از: امپرازول (Prilosec)، اگزومپرازول (نکسیوم)، لانزوپرازول (Prevacid) و پانتوپرازول (Protonix).
  • مسدودکننده‌های هیستامین (H-2). این داروها ماده‌ای به نام هیستامین را که باعث تولید اسید می‌شود، مسدود می‌کنند. یک مثال سایمتیدین (Tagamet HB) است.
  • سابسیلسیلات بیسموت. این دارو که بیشتر با نام تجاری Pepto-Bismol شناخته می‌شود، با پوشاندن زخم و محافظت از آن در برابر اسید معده عمل می‌کند.

پزشک شما ممکن است توصیه کند که حداقل چهار هفته پس از درمان، آزمایش H.pylori را انجام دهید. اگر آزمایشات نشان داد که درمان ناموفق بوده است، شما ممکن است یک دوره دیگر از درمان را با ترکیبی متفاوت از داروهای آنتی‌بیوتیک انجام دهید.

درمان گیاهی میکروب معده

برای درمان گیاهی میکروب معده، دو راهکار وجود دارد. راهکار ابتدایی مکمل های درمانی است. مکمل درمانی مانند پروبیوتیک، چای سبز و… میتوانند به عدم تشدید و درمان کمک کنند. پیشنهاد میشود افرادی که مبتلا هستند از این موارد در رژیم غذایی خود استفاده کنند. راهکار دوم، درمان کامل و قطعی است که به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته است. در ادامه این دو راهکار را بررسی میکنیم:

مکمل های درمانی گیاهی

کلم بروکلی به همراه روغن زیتون برای کنترل میکروب معده

در زیر لیست درمان های مکمل گیاهی را مشاهده میکنید:

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها به حفظ تعادل بین باکتری‌های خوب و بد روده کمک می‌کنند.، مصرف پروبیوتیک ها قبل یا بعد از درمان استاندارد هلیکوباکتر پیلوری ممکن است سرعت ریشه‌کنی را بهبود بخشد. آنتی‌بیوتیک‌ها باکتری‌های خوب و بد معده را از بین می‌برند. پروبیوتیک ها به دوباره پر کردن باکتری‌های خوب کمک می‌کنند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به رشد بیش‌ازحد مخمر را کاهش دهد. محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد باکتری Lactobacillus acidophilus بهترین نتیجه را دارد.

چای سبز

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است به از بین بردن و کاهش رشد باکتری‌های هلیکوباکتر کمک کند. این مطالعه نشان داد که مصرف چای سبز قبل از عفونت، از التهاب معده جلوگیری می‌کند. مصرف چای در هنگام عفونت از شدت ورم معده می‌کاهد.

روغن‌زیتون

روغن‌زیتون همچنین ممکن است باکتری‌های H.pylori را درمان کند. مطالعه‌ای در سال 2007 نشان داد که روغن‌زیتون توانایی ضد باکتریایی شدیدی در برابر هشت سویه H.pylori دارد. سه مورد ازاین‌گونه‌ها به آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند. روغن‌زیتون همچنین در اسید معده پایدار می‌ماند.
ریشه شیرین‌بیان
ریشه شیرین‌بیان یک درمان طبیعی رایج برای زخم معده است. همچنین ممکن است با H. pylori مبارزه کند. طبق نتایج یک مطالعه در سال 2009، ریشه شیرین‌بیان مستقیماً باکتری‌ها را از بین نمی‌برد، هرچند می‌تواند از چسبیدن آن به دیواره‌های سلول جلوگیری کند.

جوانه کلم بروکلی

ترکیبی در جوانه‌های کلم بروکلی به نام سولفورافان ممکن است در برابر H. pylori مؤثر باشد. تحقیقات روی موش و انسان نشان می‌دهد که این ماده التهاب معده را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است حملات باکتری‌ها و اثرات آن را کاهش دهد. یک مطالعه معتبر در مورد افراد مبتلابه دیابت نوع 2 و هلیکوباکترپیلوری نشان داد که پودر جوانه کلم بروکلی با باکتری‌ها مبارزه می‌کند. همچنین عوامل خطر قلبی عروقی را بهبود بخشید.

درمان کامل با داروی گیاهی

در بالا به مکمل های درمانی گیاهی پرداختیم، مکمل های درمانی در بیشتر افراد توان درمان این بیماری را ندارد. راهکاری که به عنوان درمان کامل میکروب معده شناخته می شود، پرپولیس زنبورعسل است. در ادامه به معرفی پروپولیس و تاثیر آن بر میکروب معده می پردازیم.

پروپولیس یا بره موم چیست

موم و بره موم معمولا اشتباه گرفته می شود. بره موم ماده ای برای محافظت است کندو است. در تصویر بره موم را مشاهده میکنید.

پروپولیس (بره موم، به انگلیسی: Propolis *) یکی از محصولاتی است که زنبور عسل در کنار عسل و ژل رویال در کندو تولید می کند. این ماده درمانی به تازگی توجه جامعه پزشکی را به خود معطوف کرده است.

پروپولیس در بدن کندو و ورود های کندو یافت می شود. رنگ آن سبز تیره تا قهوه ای تیره است.  ماده مواثر در بره موم فلاونوئید ها هستند که تاثیر شگرفی بر بدن انشان دارند. فلاونوئیدها ترکیبات پلی فنلی هستند که به طور عمده در گیاهان یافت می شوند.

زنبورعسل فلاونوئید را ضمع گیاهان برداشت کرده و با استفاده از آنزیم‌های معده خود پروپولیس را تولید‌میکند. پروپولیس برای محافظت از کندو در برابر “باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها” می باشد. فلاونوئید ماده ای دارویی با خواص زیر است:

  • فلاونوید یک ماده آنتی اکسیدانی قوی و ضد رادیکال های آزاد است؛
  • این ماده در بازسازی سلولی در بدن نقش جدی ایفا می کند؛
  • موجب تقویت سیستم ایمنی تا 2.5 برابر می شود؛
  • عامل درمان عوامل التهاب و عفونی است؛
  • قارچ کش و نابود کردن بیماری های باکتریایی؛
  • تاثیر ویژه بر درمان بیماری های ویروسی،
  • پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های عفونی؛
  • جوانسازی بافت های بدن، پوست و گوارشی و…

پروپولیس سرشازترین منبع فلاونوئید در جهان است. این ماده با ترکیب با آنزیم های معده زنبور عسل تولید شده و دارای خواص بی نظیری است که می تواند بدون نیاز به هیچ داروی شیمیایی، با فراوری صحیح و با استفاده از تجهیزات پیشرفته عصاره گیری، تبدیل به یک داروی قوی و درمان بدون عارضه بسیاری از بیماری ها باشد.

اثر پروپولیس بر میکروب معده

هدف از تولید آنتی بیوتیک و مشتقات آن مانند پنی سیلین، مترونیدازول، سفالکسین و… درمان بیماری های عفونی بوده است. متاسفانه این ماده شیمیایی است و به دلیل عدم هوشمندی به هنگام حمله به بافت بیمار، علاوه بر عامل عفونی، سلول های سیستم ایمنی بدن را که در حال مبارزه با بیماری هستند را نیز نابود می کند. این اثر مستقیم عوارض مختلفی مانند مقاومت آنتی بیوتیکی ایجاد می کند که سالانه جان بیش از 15 میلیون نفر در سراسر جهان را میگیرد.

نظر دکتر رزاقی، در مورد اثر قطره بره موم (پروپولیس) کرویا

مکانیزم اثر پروپولیس ( بره موم ) با آنتی بیوتیک های شیمیایی کاملا متفاوت است. در ابتدا باید اشاره کنیم که این ماده طبیعی است، به این معنی که هیچ گونه ماده شیمیایی و تولید بشر، در آن استفاده نشده است؛ در نتیجه با بدن هارمونی کامل دارد. پس از استفاده از بره موم یا پروپولیس این اتفاقات در بدن می‌افتد:

  • پروپولیس با گشادکردن رگ های خونی ناحیه بیماری خون‌رسانی به ناحیه بیمار را راحت تر می کند.
  • با افزایش خون رسانی بافت بیمار سریع تر بازسازی می شود و عفونت و بیماری از ناحیه تخلیه می شود و از طریق کلیه ها دفع میشود.
  • به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، مانع افزایش رادیکال های آزاد می شود و احیا سلولی را به حالت طبیعی می رساند.
  • سیستم ایمنی بدن را تا 2.5 برابر تقویت کرده و مانع رشد و تکثیر عامل عفونت می شود.

بدین ترتیب پروپولیس را مقالات و پژوهش های علمی به عنوان قوی ترین ماده طبیعی با خاصیت بالای آنتی بیوت fیکی میشناسند. پروپولیس، مخصوصا بصورت عصاره فراوری شده (خالص شده از آلودگی ها و فراوری شدن برای هضم و جذب بالاتر) میتوانید علاوه بر درمان هلیکوباکتری، از بازگشت بیماری به علت تقویت سیستم ایمنی جلوگیری کند.

معرفی پروپولیس (بره موم) در اخبار ساعت 14 تلویزیون

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش داشتیم به سه رویکرد درمان میکروب معده یا هلیکوباکترپیلوری بپردازیم. دیدگاه اول، درمان شیمیایی است که از دیدگاه پژوهشی مضرر و در موارد بسیاری، بی فایده است. تمامی پزشکان متخصص، نسبت به مقاومتی که باکتری اچ. پیلوری به درمان دارد آگاه هستند و صرفا به علت نبود گزینه دیگر انواع چرک خشک کن ها تجویز میکنند. دیدگاه دوم درمان با مکمل های گیاهی است مانند مواردی که در بالا اشاره شد. در این مورد در برخی موارد می تواند هم از رشد بیماری پیشگیری کند و هم درمان کننده باشد. اما در نهایت قطره پروپولیس کرویا، می تواند بهترین راهکار درمان کامل و قطعی این بیماری باشد. می تواند در ویس زیر، نظر مهندس عزتی در مورد این محصول را بشنوید.

ویس مهندس عزتی رنجبر، در مورد بسته درمانی میکروب معده کرویا

برای اطلاعات بیشتر در مورد بسته درمانی میکروب معده کرویا، روی دکمه زیر بزنید تا وارد توضیحات بیشتر شوید. اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات این صفحه بپرسید تا توسط کارشناسان شرکت در اسرع وقت به شما پاسخ داده شود.

128 دیدگاه ها
  • انوش ورزنده پاسخ
    آوریل 9, 2024

    با سلام،داروی تامسولوسین با بره موم تداخل ندارد؟
    بره موم برای زخم مری موثر است؟
    قبلاً دوبار برای معده خریدم،در خرید دوم به نظر آمد دارو کمی رقیق تر از قبل است.

  • ناشناس پاسخ
    ژانویه 27, 2024

    سلام من مدت دوهفته هست ازمایش دادم وفهمیدم معدم باکتری داره ودرمان رو شروع کردم.وهمچنین کبدم زردی داره .این قطره برای زردی کبد مشکلی ایجاد نمیکنه

  • زهرا سپهری پاسخ
    ژانویه 27, 2024

    سلام من خارج از کشور زندگز میکنم میشه برای من ارسال کنید

  • موسوی پاسخ
    ژانویه 15, 2024

    سلام من دو دوره استفاده کردم زخم معدم خوب شده ولی میکروب کامل از بین نرفته چقدر دیگه باید بخورم کامل از بین بره

  • ناشناس پاسخ
    ژانویه 15, 2024

    سلام وقت بخیر من زخم معده داشتم دو دوره از قطره بره موم شما استفاده کردم خوب شدم ولی میکروب معده از بین نرفته چقدر دیگه باید بخورم از بین بره

  • محمد علی پاسخ
    ژانویه 10, 2024

    سلام این دارو برای برطرف شدن بوی دهان هم توصیه میشه

  • احمدی پاسخ
    ژانویه 3, 2024

    سلام.من مشکل معده دارم واقعا آزار دهنده هست این محصول رو سفارش دادم تازه رسیده به دستم .استفاده میکنم و نتیجه شو میگم.باتشکر

  • معصومه خاکپراقی پاسخ
    دسامبر 10, 2023

    منم دجار میکروب هستم شدید یه لیوان اب بخورم سکمم بالی معدم به شدت بزرگمیشه نفخ میکنم با خوردن تمام اشها وسوپ ها یا پیازثسب به شدت ورم مبکنم یه ژوری خالی هم باشه معدم باز حس مبکنم تخمه رو با پوستش عین بچه ها خوردم تو معدم جمع شده زوهمش خاط پشت قلو دارم دچار یبوست شدید هستم که دچار بواسبر شدم الان چندین ساله به هیچ ملینی خوب نشدم الان یک هفتس با خوردن فرص امپرارول یبوستم برطرف شده ولی همچنان تومعدم احیاس خاروخاشاک جمع سده حی میکنم اب میحورم لره پابین لعد برمیگرده سذ جاش سوزس واروغ زدن پیتاپی داذم لژغا ذاهنمایی کنبن

  • محمد پاسخ
    دسامبر 2, 2023

    سلام
    من مشکل سفیدی زبون دارم و بوی بد دهان
    اکثرا اسهال دارم
    چطور میتونم خوب بشم ؟
    اهواز هستم ، اگه به صورت حضوری میتونم دارو به دست بیارم. بفرمایید.

  • نیلوفربهمنی پاسخ
    نوامبر 7, 2023

    سلام.منم مشکل میکروب معده دارم و نمیتونم آنتی بیوتیک بخورم.مشکل هضم غذا.اسید و آروغ زدن زیاد دارم.و رفلاکس.این دارو واقعا موثره یا فقط ی امید واهیه?

    • سلام وقتتون بخیر این قطره بهترین داروی طبیعی برای درمان میکروب معده هست وقتی خودتون استفاده کنید متوجه اثرات شگفت انگیزش میشید.

      • امیر پاسخ
        دسامبر 1, 2023

        سلام میشه از داروخانه تهیه کرد یا میشه در دوران شیردهی استفاده کرد

  • سعید راد پاسخ
    نوامبر 4, 2023

    سلام
    بنده عفونت شدید معده دارم و یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کردم و خوب نشدم الان هم رفلاکس شدید معده دارم و بادگلو برطرف نشده
    با قطره شما آیا مشکلم حل میشود
    لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • سلام وقتتون بخیر این قطره بهترین داروی طبیعی برای درمان میکروب معده هست وقتی خودتون استفاده کنید متوجه اثرات شگفت انگیزش میشید.

  • ناشناس پاسخ
    اکتبر 30, 2023

    باعرض سلام ؛ فکر میکنم برای شفای انواع ییماریهای معده موثراست.

  • ماه منظرشب انگیز پاسخ
    اکتبر 18, 2023

    سلام من حدود۱۳ سال به هلیکوباکتری پیلوری مبتلاهستم بقدری دکتررفتم که حدنداره فعلایه دکتریکسالی رفتم خیلی بهترم اماآرزومیکنم که این بیماری ریشه کن بشه تراخدا قسمتون میدم ایاروی کسی جواب داده یانه ؟ خواهشاسوال منوجواب بدیدممنونم

    • سلام شبتون بخیر بهترین دارو برای درمان این بیماری همین قطره است کاملا طبیعی و ارگانیک هیچ عوارضی هم نداره ما رضایت 80 درصد از مشتریان رو داشتیم

  • مذتضی نصیری پاسخ
    اکتبر 10, 2023

    سلام

    در بروشو نوشتید میم ساعت قبل از غذا مصرف سود ولی در سایت نوشتید بعداز غذا مصرف شود
    لطفا بفرمایید قبل هر غذا باید مصرف بشه یا بعداز غذا؟

    • سلام وقت بخیر نیم ساعت قبل از نهار و شام 15 قطره در یک استکان اب ولرم ریخته میل شود

  • معصومه پاسخ
    اکتبر 5, 2023

    با سلام وخسته نباشین واقعا ممنونم من چهل روزکامل حتی یکروز هم یادم نرفت ازقطره استفاده کردم روزی دوبار نیم ساعت قبل ازغذا دیروز جواب آزمایشم اومد ومنفی بود
    خیلی توشحالم وبازم تشکر میکنم ازشما

    • سلام خیلی خوشحالیم از این بابت

    • عادله غیاث الدین پاسخ
      دسامبر 12, 2023

      سلام چه جوری تهیه کنم این دارو رو

      • سلام از طریق سایت کرویا سفارش بدید یا با این شماره تماس بگیرید 09120985474

        • راحله فرزین فرد پاسخ
          مارس 8, 2024

          من مشگل میکروب معده دارم امکان تهیه این دارو به چه صورت است راهنمایی کنید ممنون

  • احمد پاسخ
    اکتبر 4, 2023

    سلام لطفاً جواب بدید
    چند سالی هست درگیر ورم معده و میکروب معده هستم

    مدتی ۱بار تهوع و استفراغ و درد در ناحیه زیر دنده و قفسه سینه دارم

    الان ۱ماهی هست هر غذایی میخورم تهوع دارم و نمیتونم چیزی جز نون و عسل بخورم..

    چند روزی است مصرف دارو گیاهی عطاری رو شروع کردم و الان دارم قرص زنجبیل و قطره سکنجبین و ۱جوشونده ضد عفونت و انغوزه میخورم

    میخواستم بدونم بره موم در کنار این ها مصرف کنم یا خیر
    تداخل دارویی نداره؟

  • احمد پاسخ
    اکتبر 4, 2023

    سلام
    من چند سال است که ورم معده و میکروب معده دارم و با هیچی خوب نشدم..
    الان حدود ۱ماه میشه حالت تهوع و استفراغ و بی حالی دارم..

    الان دارم داروهای گیاهی مثل قطره سکنجبین و جوشونده و قرص گیاهی مصرف میکنم
    میخواستم بدونم این قطره رو هم میتونم با اینا مصرف کنم یا خیر..

    طریقه مصرف چجوریه
    لطفاً جواب بدید

    • هر روز نیم ساعت قبل از نهار و شام 15 قطره داخل یک استکان اب ولرم ریخته میل کنید

  • س-س پاسخ
    سپتامبر 27, 2023

    سلام
    وقت بخیر
    در شیراز کجا کی توان خرید حضوری داشت
    ممنون از راهنماییتان

  • خانم بهروز پاسخ
    سپتامبر 15, 2023

    سلام من درگیر میکروب معده هستم و قراره باردار هم بشم البته درمانهای اولیه میکروب معده رو انجام دادم خودم هم داروهای طب سنتی مصرف کردم ولی من لاغر نشدم حالا شاید تیرویید کم‌کار داشتم و به جای اسهال، یبوست دارم ولی الان نزدیک دوماه قرص میخورم کم‌مونده تموم شه نمیدونم میکروب هنوز زنده است یا نه ولی ایا قطره شما با بارداری تداخل داره و باید چطور بدونم میکروب دارم یا نه تنها علامت میکروب سرفه های شدید و رفلاکس معده و سوزش سر مری بود که الان ندارم و سوزش خیلی کمتر شده خیلی

    • سلام ازمایش بدید ببنید هنوز میکروب معده دارید یا نه در دوران بارداری هم منع مصرف داره

      • راحله فرزین فرد هستم پاسخ
        مارس 8, 2024

        برای تهیه این قطره در رامسر کجا باید مراجعه کنم در خود رامسر هست یا شهرهای اطراف لطفاً راهنمایی بفرمایید ممنون

  • عابد هاشمی پاسخ
    سپتامبر 11, 2023

    سلام من ۲ دوره آنتی بیوتیک قوی برای میکروب معده ام مصرف کردم و خوب نشدم الان دوباره آزمایش دادم میکروب معده دارم
    و فقط تکرر مدفوع دارم از اولشم که رفتم دکتر فقط تکرر مدفوع منو اذیت می‌کرد و نفخ داشتم که نفخم برطرف شده فقط تکرر مدفوع رو همچنان دارم .
    و بیشترین مطلبی که در فضای مجازی رایج شده میگن عرق نعنا با تخم بارهنگ بخورید
    تا اینکه با سایت شما آشنا شدم
    لطفا راهنمایی کنید سپاس فراوان

  • جواد پاسخ
    آگوست 22, 2023

    با عرض سلام و ادب و احترام
    من امروز سفارش دادم و امیدوارم که موثر باشه
    فقط دستورش برا زخم معده رو هم بفرمایید

    و اینکه نماد الکترونیکتون جاش خالیه ؟!

  • آتیا پاسخ
    آگوست 15, 2023

    من گیج شدم لطفا جواب من رو بدهید.
    در بروشور نوشته شده روزی ۲بار ۱۵قطره مجموعا روزی ۳۰قطره.. در جایی نوشتید ۴شیشه باید برای هلیکو مصرف شود.در جای دیگری نوشتید دوماه استفاده کافیه.هر شیشه دارای ۶۰۰قطره میباشد و مصرف هر شیشه طبق بروشور داخل جعبه ۲۰روز زمان میبرد و مجموع ۴شیشه ۸۰روز!!

    • سلام وقت بخیر دوره درمان میکروب معده چهل روز است و برای این چهل روز چهار شیشه احتیاجه اگه از محلول هم بعد از چهل روز موند مصرف رو ادامه بدید هیچ ضرری براتون نداره. نحوه مصرف هم در این چهل روز به این صورت است: روزی دو بار نیم ساعت قبل از نهار و شام 15 قطره در یک استکان آب ولرم ریخته میل شود.

  • آتیا پاسخ
    آگوست 15, 2023

    ممنون میشم جواب من رو بدید گیج شدم.
    این اطلاع رسانی درستی نیست در جایی نوشتید۴شیشه رو باید برای هلیکوباکتر مصرف کنیم .در جای دیگه گفتید به مدت ۱ماه خورده شود.
    هر شیشه ۳۰میلی ۶۰۰قطره است. و با توجه به بروشور داخل جعبه هر روز در دو وعده ۱۵قطره که مجموعا روزی ۳۰قطره میتوان مصرف کرد.
    پس مصرف هر شیشه حدود ۲۰روز زمان میبرد .چگونه باید در عرض یک ماه ۴شیشه خورده شود؟مصرف ۴شیشه ۸۰روز طول میکشد.

    • هر شیشه 600 قطره نیست . مدت زمان دوره درمان بین یک ماه تا چهل روزه. اضافه خوردن هم ضرری نداره کاملا طبیعی و ارگانیکه.

  • حیدری پاسخ
    آگوست 3, 2023

    با سلام و احترام

    خدا کنه بخورم و خوب بسم
    واقعا اذیت کننده شده

  • الهام پاسخ
    جولای 17, 2023

    سلام من بعد از ده روز خوردن قطره برای عفونت معده همچنان تلخی دهان و ترشی دهان رو دارم، امروز هم معذرت میخوام اسهال شدم و حالت تهوع دلیلش چی میتونه باشه خیلی نگرانم دلیلش چیه?

    • با سلام
      ممکن است میزان مصرف دارو برای شما زیاد باشه
      مقدار مصرف را کمتر کنید

  • ناشناس پاسخ
    جولای 8, 2023

    سلام جناب دکتر
    آیا قطره بره موم را در افغانستان هم بدست آورده میتوانیم
    وچگونه

  • حسین پاسخ
    ژوئن 14, 2023

    سلام خسته نباشید من به دلیل رفلاکس معده
    قبل از صبحانه و شام از قرص لانزوپرازول۳۰ استفاده میکنم
    میخواستم بدونم آیا میتونم بره موم کرویا رو درکنار داروی لانزو استفاده کنم؟
    ایا در کنار هم استفاده کردنشون موجب بی اثر یا کم اثر شدن بره موم کرویا در ازبین بردن میکروب معده نمیشه؟؟؟؟؟

    • سلام ممنون همزمان میتونید مصرف کنید تداخل دارویی نداره

      • با سلام
        خوشبختانه با هیچ یک از داروهای شیمیایی یا گیاهی تداخل مصرف ندارد

        • عیسی پاسخ
          مارس 27, 2024

          در داروخانه پیدا میشه

          • بابک عزتی رنجبر
            آوریل 7, 2024

            بله البته نه همه داروخانه ها با این شماره تماس بگیرید09188108515

    • با سلام
      مصرف این دارو در کنار هر داروی شیمیایی یا گیاهی تداخل منفی ایجاد نمیکند

  • مرتضی پاسخ
    ژوئن 10, 2023

    با سلام من میکروب معده دارم انواع آنتی بیوتیک مصرف کردم خوب نمی شوم آیا این مکمل به تنهایی کارساز است در ضمن خلط پشت حلق دارم …روش سفارش چطور است ممنونم

    • دکتر فرشید علی شعار پاسخ
      جولای 10, 2023

      با سلام و عرض ادب ممنون میشم مقاله و تحقیقی که به استناد به آن این دارو برای درمان هلیکوباکتر ارائه شده است را برای بنده ایمیل بفرمایید
      با آرزوی موفقیت روز افزون

    • عزیز احمدی پاسخ
      جولای 28, 2023

      من هم از همین مکروپ دارم دوسال میشه که استیفاده میکنم هنوز خوب نشدم

      • مصرف مداوم تا دو ماه قطره بره موم برای مشگل شما توصیه میشه

        • صبا احمدی پاسخ
          فوریه 23, 2024

          سلام من یکسال ک میکروب معده دارم و باعث زخم معده اثنی عشر شده ریفلاکس دارم خیلی اذیت میشم هر ثانیه احساس میکنم ی چیزی تو گلوم هست و نفخ و یبوست دارم لطفا کمکم کنید خیلی عذاب میکشم

          • بابک عزتی رنجبر
            آوریل 7, 2024

            سلام وقت بخیر بهترین دارو برای شما همین قطره بره موم است دو ماه باید استفاده کنید که زخم اثنی عشرتون رو هم خوب کنه برای رفلاکس هم در کنار مصرف بره موم باید شربت مورد رو مصرف کنید

    • زهراطهماسبی پاسخ
      آگوست 2, 2023

      سلام من حدود چندین سال معده دردشدید دارم میکروب معده هم دارم همه دارویی استفاده کردم ولی فایده ایی نداشت

    • mehdi پاسخ
      آگوست 4, 2023

      سلام خیلی عالی بره موم و عسل طبیعی برای معده وروده معجزه میکنه و شفا دهنده بیشتر زخمها التهابات معده وروده است اما متاسفانه طی دوسه سال گذشته قیمت اون بسیار گران وسرسام آور شده و نمی تونیم عسل طبیعی رو تهیه کنیم بنده دچار درد به صورت نقطه ای در ناحیه زیر دنده چپ وقسمت پانکراس ودرددر زیر دنده راست هستم وهمچنین با خوردن چند لقمه غذا دچار کشش جداره معده به صورت شدید میشم وشکمم ورم میکنه خیلی بزرگ میشه وزمانی که غذا نمیخورم خیلی راحت تر هستم با مصرف لانزا پرازول خیلی بهتر میشم ولی وقتی که دارو رو قطع میکنم دوباره علائم بر میگرده ظمنا”مدت ۴۰ روز ازلانزاپرازول ۴۰ استفاده میکنم لطفا نحوه سفارش و خرید این قطره رو اعلام بفرمائید با تشکر وسپاس

      • با سلام
        مصرف قطره بره موم برای شما بسیار میتونه مفید باشه
        در صفحه خرید بسته درمان هلیکوباکتر میتونید اقدام کنید
        با آرزوی سلامتی

    • با سلام
      مصرف این دارو برای هر دو منظور مفید است
      از طریق سایت اقدام بفرمایید

  • ناشناس پاسخ
    می 17, 2023

    سلام‌ببخشیدبره‌موم‌راه‌ازکجابایدتهیه‌کنم‌من‌معده‌ام‌۷۵‌درصدمیکروبی‌هست‌لطفا‌راهنمای‌کنید

    • از همین سایت

      • شهلا خواجویی پاسخ
        اکتبر 13, 2023

        باسلام این قطره کرویا آیا در اصفهان فروش حضوری نداره اگر هست کجاست وهرعدد چه قیمت هست

  • بهراد پاسخ
    می 17, 2023

    تورو خدا ی دارویی بمن معرفی کنید درمان بشم

    • قطره پروپولیس

      • Sh Ebrahimi پاسخ
        می 28, 2023

        من خیییلی نفخ معده دارم وعمل بای پس هم کردم وقبل از عمل آزمایش مقعدی انجام دادم که گفتن معدت حامل مقداری باکتری هلیکوباکتری است ایا میتونم قطره کرویا مصرف کنم . چه طوری سفارش بدم ممنون از راهنماییتون

        • بله برای سفارش از همین سایت اقدام کنید

          • مجتبی مرادی
            آگوست 3, 2023

            سلام من سابقه میکروب دارم میتونم جهت‌ پیشگیری از برموم استفاده کنم دز مصرفش رو هم بگید

          • بابک عزتی رنجبر
            آگوست 5, 2023

            با سلام
            بله توصیه می شود روزی یک نوبت مصرف کنید جهت پیشگیری

  • بایسته خواهش میکنم خواب بدهد چون قند بالا رفته پاسخ
    مارس 28, 2023

    سلام من این بیماری را دارم ودارم آنتی‌بیوتیک میخورم آیا قند خون را بالا می‌برد چون من دیابت نوع دو دارم

  • محبوبه پاسخ
    دسامبر 25, 2022

    چرا بسته های درمانی رو از روی سایت برداشتید ؟

  • افشین پاسخ
    دسامبر 24, 2022

    ببخشید
    الان من بخاطر هلیکوپتر فوق تخصص گوارش برام لانسوپرازول مترونیدازول بیسموت دومپریدون میخورم

    مشکلی نداره کناره این دارو ها مصرف کنم
    اثر هم و خنثی نمیکنن؟

    • سلام ، خیر هیچ تداخلی ندارند

    • محسن پاسخ
      می 17, 2023

      ببخشید دکتر یعنی بره موم درمان قطعی میکروب معدست؟
      من هر دارو که بگی مصرف کردم خوب نشدم?

    • محمدقاسمی پاسخ
      ژوئن 27, 2023

      سلام ورم معده حاد دارم زخم معده وااثنی عشر هم کم کم دارم لطفاً راهنمایی بفرمایید

      • سلام
        برای درمان ورم معده و زخم بسیار میتونه مفید باشه
        بصورت خوراکی تا دو ماه

  • ناشناس پاسخ
    نوامبر 18, 2022

    سلام زمان مصرف برموم چه وقت هست دوره درمانش چند روز هستش

    • سجاد عزتی پاسخ
      نوامبر 19, 2022

      سلام نیم ساعت پیش از هر وعده غذایی ، 15 قطره در یک استکان آب ولرم. دوره درمان 40 روزه هست .

      • ف صفدری پاسخ
        ژوئن 8, 2023

        سلام من زخم معده داشتم دوسال است از این موضع گذشته خوب شده بود بیست روز پیش اسید معده داشتم به علت پرهیز نکردن غذا به مشکل بر خوردم دارو ضد میکروب بیسموت اموکس سلین و مترونیدازول مصرف کردم ولی خوب نشدم
        بارهنگ با گلاب و عرق نعنا نزدیک بیست شب مصرف می‌کنم سیرابی هم 4روز میخورم احساس می‌کنم هنوز درد معده اسید معده دارم لطفا راهنمایی بکنید

        • با سلام
          مصرف قطره پروپولیس توصیه میشه و از همه داروهای گیاهی یا شیمیایی کفته شده در سوال موثر تر هست

    • مصطفی دریکوند پاسخ
      ژوئن 6, 2023

      سلام میگیرن اعصبی دارم یک سال هست سردرد شدید از جلو سر معده درد و تپش قلب گردم درد بی حال ….چچی خوبه

  • زهره تابان پاسخ
    سپتامبر 2, 2021

    واقعا فقط با داروی شما درمان میشه؟ من 5 ساله با این بیماری درگیرم و دارم عذاب میکشم. وزنم کم شده و نمیدووم چیکار کنم ?

    • کرویا پاسخ
      سپتامبر 3, 2021

      خدا را شکر افراد زیادی درمان شدند. انشالله که برای شما هم موثر باشه

  • از کجا بگیرم پاسخ
    سپتامبر 2, 2021

    داروی شما رو از کجا بخرم؟

    • کرویا پاسخ
      سپتامبر 3, 2021

      از صفحه فروشگاه وبسایت میتونید سفارش بدید

    • ناشناس پاسخ
      می 24, 2022

      درووودددد ???
      سپاس از زحمات شما عزیزانِ دل ?♥️
      الاهی سلامت و پاینده باشیددد ???
      به هر قیمتی شده این دارو رو استفاده می کنم و به بقیه هم فوری معرفی می کنم که
      تست معده بِدن و به فکر درمان باشن ?
      چون واقعا آدم از زندگی بیزار میشه ? و
      همه مشکلات بدن به گوارش ربط داره ?
      محصولاتِ دیگه شما رو هم مطالعه می کنم.
      هزاران شکر که با راهکار شما آشنا شدم.?
      سپاس از زنبور عسلِ محبووب که بدون ?
      وجودش دنیا واقعا تموم میشه ???‍♀️
      اصلا هر وقت دوس داره منو نیش بزنه??‍♀️

    • محمد جواو پاسخ
      می 4, 2023

      سلام کدوم دارو مفید تر و کم ضرر هس برا میکروب معده

      • هیچ دارویی مفید تر از قطره بره موم نیست

      • قطره بره موم

        • ناشناس پاسخ
          ژوئن 6, 2023

          سلام ببخشید آقای دکتر من باکتری معده دارم و دارم دارو استفاده میکنم اما هنوز خوب نشدم بعد این چند روز آزمایش بارداری دادم مثبت بود تو رو خدا کمکم کنید

  • مصطفی پاسخ
    سپتامبر 2, 2021

    این میکروب با پروپولیس در چه زمانی بهتر میشه؟ لازمه چرک خشک کن هم بخورم؟ دکتر برای من روزی 6 چرک خشک کن 500 نوشته، من بعد از جراحی پلاتین دستم روزس 4 تا میخوردم و خیلی سخت بود… چیکار کنم؟

    • کرویا پاسخ
      سپتامبر 3, 2021

      سلام خیر نیازی به استفاده از چرک خشک کن ندارید اگر از پروپولیس استفاده کنید

      • نسیم پاسخ
        ژوئن 8, 2023

        تشکر ازوقتی که برای اطلاعات دقیق گذاشتید?

        • ناشناس پاسخ
          مارس 25, 2024

          سلام وقت بخیر
          آیا میکروب معده باعث یبوست اسهال شدید هم می شود؟
          وآیا بره موم برا ی برطرف کردن این مشکلات مفید است؟

      • نسیم پاسخ
        ژوئن 8, 2023

        تشکر ازوقتی که برای اطلاعات دقیق این بیماری گذاشتید?

      • رویا پاسخ
        جولای 12, 2023

        سلام
        وقتتون بخیر
        در دوره بارداری قطره کرویا قابل استفاده هست یا خیر ؟

      • فاطمه پاسخ
        دسامبر 18, 2023

        سلام من گه گاه دچار تهوع و تکرر مدفوع میشم و البته بی اشتها هم شدم تست هلیکوباکتر انجام ندادم مشکلی نداره از قطره بره بوم استفاده کنم؟ چه مقدار مصرفش مورد نیاز هست

    • امیر ارسلان پاسخ
      ژوئن 3, 2023

      سلام خسته نباشید ممنون از پیج خوب تون پسر من ۲ساله هست هرچند وقت بعد استفراغ و اسهال پیدا میکنه که خیلی شدیده هیچی به معدش واینمیسته دکتر همیشه انتی بیوتیک تزریقی میده خوب میشه دوباره همین مشکل و پیدا میکنم دکتر خونش معاینه کرد گفت معدش مکروبی چکار کنم خوب بشه چ چیزهای نباید بخوره؟؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *