درمان سینوزیت بدون جراحی

درمان سینوزیت بدون جراحی

سینوزیت (معادل انگلیسی: Sinusitis) یک بیماری شایع در بسیاری افراد است. درمان گیاهی این بیماری از جهات مختلفی برای افراد جذاب است و با اینکه کمتر در طب نوین به آن توجه می شود؛ ما در این مقاله قصد داریم درمان های گیاهی سینوزیت که در بسیاری موارد بهتر از درمان شیمیایی عمل می کند را بررسی کنیم و راهکار درمان سینوزیت بدون جراحی را بررسی کنیم.

درمان سینوزیت بدون جراحی

سینوس در واقع به حفره هایی گفته می شود که در جمجمه وجود دارد، این حفره ها با لایه ای نازک از مخاط پوشیده شده است که معمولا از سمت بینی ترشح می شود و جریان پیدا می کند.  سینوس به چهار بخش تقسیم می شود: 1) سینوس پیشانی، 2)سینوس اسفنوئید، 3)سینوس اتموئید، 4)سینوس فکی که همگی با لایه هایی از مخاط پوشانده شده اند. منظور از بیماری سینوزیت، التهاب این ناحیه می باشد.

علائم سینوزیت

خیلی از افراد درباره این بیماری و اهمیت آن اطلاعی ندارند، در ادامه علائم این بیماری را مشاهده می کنیم:

  • گلودرد طولانی مدت
  • دشواری تنفس از بینی
  • تب و سردرد
  • مخاط و گرفتگی بینی
  • التهاب و متورم شدن غشاء بینی

اگر جند مورد از علائم بالا را بیش از یک یا دو هفته دارید، احتمال دارد شما بیماری سینوزیت داشته باشید که در بسیاری افراد پنهان است یا توجهی به آن نمی شود. در صورتی که علائم این بیماری را نادیده بگیرید، سینوزیت میتواند حاد شود و مشکل ساز باشد. ممکن است در صورت عدم درمان نیاز به جراحی داشته باشد که راهکارهای پیشگیری یا درمان گیاهی همان درمان سینوزیت بدون جراحی می باشد.

راهکار پیشگیری از سینوزیت

چون سینوزیت در برخورد با هوای سرد، آلودگی هوا، دخانیات و… ممکن است در بسیار ایجاد شود، معمولا زمانی جدی می شود که پیشرفت کند و درمان نشود، در نتیجه راهکارهای پیشگیری شامل موارد زیر می شود:

  • اقدام به سریع درمان سینوزیت اولیه
  • نوشیدن آب فراوان در حین سینوزیت اولیه
  • پرهیز از دخانیات مانند سیگار و قلیان و…
  • خودداری از شنا و غواصی کردن
  • دوری از هوای بسیار سرد و تغییرات سریع دمایی

در صورتی که سینوزیت اولیه به موقع درمان نشود و ایجاد عفونت کند نیاز به اقدام سریع برای درمان دارد.

درمان گیاهی سینوزیت به جای جراحی

یکی از بهترین درمان هایی که برای التهاب و عفونت که در جهان مطرح شده است، عصاره بره موم یا پروپولیس است. پروپولیس قوی ترین آنتی بیوتیک شناخته شده است که تا 2.5 برابر قوی تر آنتی بیوتیک های شیمیایی است. شما می توانید با استفاده از این عصاره، عفونت حفره های سینوس را بدون جراحی تخلیه کنید.

درمان سینوزیت با بره موم یا پروپولیس

بره موم را می توانید بصورت موضعی استفاده کنید. شرکت کرویا، هم اکنون تولید کننده عصاره خالص پروپولیس با پایه آب (به جای الکل) است که می توانید برای درمان سینوزیت با چکاندن در بینی استفاده شود. شما با جکاندن این عصاره در بینی می توانید موجب تخلیه عفونت ها بشوید و بر خلاف آنتی بیوتیک ها که بافت های ملتهب را از بین می برد و پاکسازی به عهده بدن است، خیلی ساده تر عفونت ها تخلیه می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن از تشکیل مجدد و پشرفت بیماری جلوگیری می کند.

 

تهیه و تنظیم در تیم کارشناسان شرکت کرویا

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *