درمان گیاهی تقویت سیستم ایمنی

درمان گیاهی تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن، خط دفاعی بدن در مقابله با بیماری‌های مختلف است. شاید در طی یک بیماری همه‌گیر در خط مقدم مراقبت‌های بهداشتی باشید. یا شاید درحالی‌که به‌طور هم‌زمان به سه کودک در خانه آموزش می‌دهید از خانه کار می‌کنید. در انتها، جهان شما به شما سالم نیاز دارد. امروزه تقویت گیاهی سیستم ایمنی دغدغه اکثر افراد جهان است.

خبر خوب! درحالی‌که هیچ “قرص” جادویی وجود ندارد ، اما روش‌های آزمایش شده و واقعی وجود دارد که می‌تواند قدرت سیستم ایمنی شما را بالا ببرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تقویت گیاهی سیستم ایمنی مطالبی را فرابگیرید.

نشانه‌های ضعف سیستم ایمنی

برخی نشانه های در بدن و وضعیت سلامتی نشان از ضعف سیستم ایمنی است. دقت به این نشانه های می تواند ما را نسبت به سلامتی خودمان آگاه کند:

سطح استرس شما بسیار زیاد است

این تصادفی نیست که شما پس از یک پروژه بزرگ در محل کار یا به دنبال یک وضعیت عاطفی در خانه ، بیمار می‌شوید.

طبق گزارشی توسط انجمن روانشناسی آمریکا، استرس طولانی مدت پاسخ‌های سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند.

“به این دلیل که استرس باعث کاهش لنفوسیت‌های بدن می‌شود، گلبول‌های سفید خون که به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند. هرچه سطح لنفوسیت‌ها پایین بیاید، بیشتر در معرض خطر ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی قرار می‌گیرید. ”

شما همیشه سرما می‌خورید

برای بزرگ‌سالان عطسه و گرفتگی بینی از طریق دو یا سه سرماخوردگی هرساله کاملاً طبیعی است. بیشتر افراد طی هفت تا 10 روز برگشت می‌کنند.

اما اگر دائماً سرما می‌خورید – یا سرماخوردگی دارید که روند خود را ادامه نمی‌دهد – این نشانه واضحی است که سیستم ایمنی بدن شما تلاش مضاعفی برای بهبودی می‌کند که این امر کاملاً طبیعی است.

شما همیشه احساس خستگی می‌کنید

اگر به اندازه کافی می‌خوابید و هنوز از خستگی رنج می‌برید، ممکن است سیستم ایمنی بدن شما سعی دارد چیزی را به شما بگوید، لازم است که به آن توجه کنید.

هنگامی‌که سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل می‌شود، سطح انرژی شما نیز با مشکل روبرو می‌شود.

این به این دلیل است که بدن شما سعی می‌کند انرژی خود را برای تأمین سوخت سیستم ایمنی بدن شما حفظ کند تا بتواند با میکروب‌ها مقابله کند.

تقویت گیاهی سیستم ایمنی

تمامی این نشانه‌ها و بسیاری دیگر از نشانه‌ها حاکی از این است که باید فکری به حال سیستم ایمنی بدن خود کنیم. سیستم ایمنی بدن را با راه‌ها و روش‌های زیادی می‌توان تقویت کرد که یکی از آن‌ها استفاده از مواد طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی است. یکی از روش‌ها یا بهتر بگوییم مواد طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده از ماده‌ای به نام پروپولیس است.

پروپولیس چیست

شاید باورتان نشود و تعجب کنید ولی پروپولیس یا همان بره موم یکی از محصولات جانبی است زنبورهای عسل تولید می‌کنند. بله! عسل تنها چیزی نیست که زنبورها تولید می‌کنند این فرآورده جانبی در کندوهای عسل در کنار ژله رویال و عسل یافت می‌شود.

زنبورها از شیره روی درختان برگ سوزنی یا گیاهان همیشه سبز ترکیبی به نام بره موم تولید می‌کنند. هنگامی‌که آن‌ها شیره را با ترشحات و موم خود ترکیب می‌کنند، محصولی چسبناک و قهوه‌ای مایل به سبز ایجاد می‌کنند که به‌عنوان روکش برای ساخت کندوها استفاده می‌شود. این بره موم است؛ که درواقع نقش محافظ کندوها را دارد.

خواص درمانی بره موم

هزاران سال است که از بره موم برای درمان بیماری‌ها و تقویت بدن استفاده می‌شود.

محققان بیش از 300 ترکیب در بره موم را شناسایی کرده‌اند. اکثر این ترکیبات اشکال پلی فنول هستند. پلی فنول ها آنتی‌اکسیدانی هستند که با بیماری و آسیب در بدن مقابله می‌کنند.

به‌طور خاص، بره موم حاوی پلی فنول هایی است که فلاونوئید نامیده می‌شوند. فلاونوئیدها به عنوان نوعی محافظ در گیاهان تولید می‌شوند؛ و در برخی مواد غذایی گیاهی به وفور یافت می‌شوند.

تقویت گیاهی سیستم ایمنی با آنتی بیوتیک یا فلاونوئید

شاید این سؤال برای شما مطرح باشد که خب با وجود انواع و اقسام داروهای آنتی‌بیوتیک چه نیازی به ترکیباتی مثل بره موم است؟! اصلاً چرا باید به جای آنتی بیوتیک از این ماده استفاده کنیم؟!

در جواب باید گفت که درست است که آنتی بیوتیک ها خواص ضد میکروبی برای مقابله با درمان بیماری‌ها و سال سازی سیستم ایمنی را دارد ولی خب در کنار فوایدی که دارد عوارضی هم دارد و در کنار اینکه به بافت درگیر بیماری کمک می‌کند، ممکن است به‌طور ناخواسته بافت های دیگر را مورد هجوم قرار داده و خلاصه آن‌ها را درگیر یک مشکل ناخواسته و یک عارضه جانبی کند.

ولی در مقابل پروپولیس یک ترکیب کاملاً طبیعی است که با طبیعت بدن انسان هم‌خوانی بیشتری دارد و عوارض ناخواسته را برای بدن به حداقل می‌رساند.

این ماده مؤثر از چهار مرحله مهم اقدام به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌کند:

  1. بره موم با ویژگی گشاد کردن رگ‌های خونی باعث بهبود خون‌رسانی به ناحیه درگیر بیماری می‌شود.
  2. با افزایش خون‌رسانی، بافت بیماری سریع‌تر بهبود پیدا کرده و عفونت از محل سریع‌تر تخلیه شده و از طریق کلیه دفع می‌گردد.
  3. گفتیم که دارای فلاونوئید است که یک آنتی‌اکسیدان است. لذا با اثر مراقبتی خود در مقابل رادیکال‌های آزاد، احیا سلولی را تسریع می‌کند.
  4. سیستم ایمنی بدن تا بیش از 2 برابر تقویت می‌گردد.

اطلاعات بیشتر: تقویت سیستم ایمنی با بسته درمانی کرویا

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *