درمان خانگی برای ترشی معده

سیستم گوارش

ترش کردن معده یک مشکل رایج سیستم گوارشی است که مجموعه‌ای از علائم دردناک را با خود به همراه دارد و معمولا موقت است و در عرض چند روز حل می شود.

ترشی معده معمولا در سیستم گوارشی فوقانی تاثیر می گذارد و ممکن است باعث نشانه‌های همانند حالت تهوع انسداد سوءهاضمه التهاب شکمی یا طعم ترش و فلزی در دهان شود.

علل مختلفی می‌تواند داشته باشد از قبیل:

  • ریفلاکس اسید  زخم معده گاستریت یا ورم مزمن معده  تخمه شدید.
  • مصرف بیش از حد غذاهای تند و چرب نوشیدنی های گازدار .
  • چای و قهوه با الگوهای تغذیه و خواب نامنظم می تواند شما را در معرض بیشتر ترشی معده قرار دهند.

طب سنتی داروها و درمان موثر و ساده ای برای ترشی معده دارد ولی اگر به صورت مزمن در آمده باشد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا احتمال بیماری هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر و رفلاکس معده را رد کند.

درمان سنتی برای ترشی معده

۱  سرکه سیب برای ترش کردن معده

سرکه سیب داروی اورژانسی برای رهایی فوری از نفخ و سوزش و بی حسی معده است.

سرکه سیب
سرکه سیب درمان کننده ترشی معده

آنزیم های سلامت بخش موجود در آن برای بهبود سلامت گوارش مفید هستند و طبیعت اصیلیان باعث می‌شود تا باکتری های مضر در دستگاه گوارش از بین برود و پی هاش معده به سطح طبیعی خود بازگردند.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و در صورت دلخواه مقداری عسل به آن اضافه کنید و قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا از ایجاد ترشی در معده جلوگیری شود.

۲ زنجبیل

زنجبیل
زنجبیل و ترشی معده

یکی دیگر از راه‌های طب سنتی و خانگی خوب برای ترشی معده زنجبیل است که حالات و علائمی مانند گاز و نفخ و حالت تهوع را کاهش میدهد.

ترکیباتی به نام جینجرول ها  در زنجبیل باعث کاهش التهاب و تحریک در معده می گردد تحریک و روان سازی اسید در معده و بالا رفتن گرمای معده و در نتیجه بهبود عمل هضم می گردند.

طرز تهیه چای زنجبیل

یک قاشق چای خوری از زنجبیل تازه رنده شده در یک فنجان آب جوش ریخته و درب آن را گذاشته و مدت ۱۰ دقیقه دم کنید  و بیست دقیقه قبل از غذا بنوشید.

راه دیگر این است که دو قاشق چای خوری   زنجبیل را با یک قاشق چای خوری عسل به یک فنجان آب گرم اضافه و دو بار در روز بنوشید.

3 آب گازدار

آب گازدار
آب گازدار و ترشی معده

آب گازدار اثر فوری  برای ترشی معده دارد.

یک آنتی اسید خانگی را چطور تهیه کنیم

یک دوم قاشق چای خوری پودر مخمر نان طبیعی را به نصف لیوان آب اضافه کنید و تاثیر شگرف آن را بر خنثی سازی اسید معده ببینید.

احتیاط :اگر فشار خون بالا دارید از نوشابه های گازدار استفاده نکنید چون حاوی سدیم است.

۴  نان برشته شده

نان برشته
نان برشته و ترشی معده

مقداری نان سوخته می تواند شما را به طور باورنکردنی از شر ترشی معده خلاص کند.

نان سوخته باعث جذب سموم گوارشی از معده شما می شود و به تدریج بعد از خوردن آن احساس راحتی می کنید و البته میتونید مقداری نان برشته را با مقداری شیر یا آب سرد بعد از غذا میل کنید.

از نان بدون سبوس پرهیز کنید زیرا که قاتل میکروب‌های مفید دستگاه گوارش شماست.

۵ رازیانه

رازیانه
رازیانه و ترشی معده

یکی از داروهای سنتی بسیار موثر برای ترشی معده است.

دانه های رازیانه میتونه از مشکلات دستگاه گوارش جلوگیری کنیم و حتی گاز و حالت تهوع از ناشی از این مشکل را حل کنید یک بخوری رازیانه خرد شده را به مدت ۵ دقیقه در یک فنجان آب جوشانده و به صورت گرم بنوشید.

6 آب آلوئه ورا

آلوئه ورا
آلوئه ورا و ترشی معده

آلوورا خواص ضد التهابی باعث از بین رفتن التهاب در معده و روده شما شده و باعث کاهش درد به‌خصوص اینکه درد ناشی از رفلاکس و زخم معده باشد.

ملین فوق العاده نیز هست
مخلوط ۲ قاشق غذاخوری از گل تازه آلوئه ورا یک فنجان آبمیوه. البته به جز آب مرکبات ترش میتونه یک بانداژ خوب برای معده باشه منظور خوردن روزی یک بار تا بهبودی کامل توصیه میشه
نکته مصرف آلوئه ورا را زیاد نکنید چون ممکنه باعث اسهال بشه.

۷ چای بابونه کامومیل

چای بابونه
چای بابونه و ترشی معده

چند فنجان چای بابونه میتونه به کاهش و تا درمان ریشه‌ای ترش کردن معده کمک شایانی می‌کند.

التهابی آن باعث میشه که به عضلات معده کمک کنه تا آروم بشم و فرایند هضم بهتر کنه و اسیدیته معده رو کم کنه
یک تا دو قاشق گل بابونه طبی رو از جای معتبر تهیه کنید و در یک فنجان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و مقداری اضافه کرده و روزی دو بار بعد از غذا میل کنید.

۸  زغال فعال

زغال فعال
زغال فعال  و ترشی معده

بخواهید از علائم ترشی معده شما تسکین پیدا کنه از حتما زغال فعال را امتحان کنید.

زغال فعال چوب می تواند اسید های مضر و گازهای روده شما را جذب کند و باعث تسکین جوشش معده و گاز و نفخ آن شود یک ساعت قبل از غذا خوردن یک عدد کپسول زغال فعال را با یک لیوان آب گرم بنوشید و یک دوم قاشق چای خوری پودر زغال فعال را با یک لیوان آب گرم قبل از غذا بنوشید.

9 موز

موز
موز و ترشی معده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *