ضعف عضلات

ضعف عضلات

مشکلات رایج در بین مردم ضعف عضلات است به عنوان مثال پس از تمرینات شدید ورزشی عضلات شما ضعیف می گردد اما بعد از استراحت به زودی خوب می شود ولی اگر شما از ضعف عضلات به صورت دائم رنج می‌برید نشانه‌ای از وجود مشکل است.

در چنین مواقعی علی‌رغم این که بدن شما سخت در تلاش است که خود را به شرایط مطلوب اولیه برساند ولی همچنان مشکل شما پابرجا مانده شما قادر به ایجاد انقباض عضلانی به صورت نرمال نیست.

ضعف در عضلات هم چنین علائمی مانند احساس سوزش در یک قسمت خاص از بدن افتادن های مکرر از دست رفتن هماهنگی بین عضلات اسپاسم عضلانی گرفتگی های ناگهانی درد و احساس غم و اندوه مثالهایی از این دسته‌اند
عضلات را به سادگی نگیرید چرا که ممکن است نشانه ای از یک مشکل جدی در بدن شما باشد در حقیقت چندین شرایط بدنی مختلف ممکن است سبب ایجاد این مشکل شود.

برخی از عللی که باعث این مشکل می‌تواند به شوند عبارتند است.

سندروم خستگی مزمن دیستروفی عضلانی تیپ و دنیا کاهش تونوس ماهیچه ای نوروپاتی محیطی کم کاری تیروئید بیماری گریوز هیپرکلسمی تب روماتیسمی بوتولیسم در اثر استراحت طولانی و بی تحرکی زیاد به وجود می آید.

اگر دچار ضعف عضلانی بدون دلیل مشخص هستید حتما به سراغ پزشک متخصص بروید و بعد از مشخص شدن علت بیماری برنامه صحیح درمانی خود را انتخاب کنید.

در عین حال می توانید روش های خانگی و سنتی زیر را امتحان کنید:

۱ حمام نمکی با نمک دریایی محتوی منیزیوم بالا

حمام نمک

حمام نمک و ضعف عضلات

میتونید هفته‌ای یکبار از وان حمام نمکی لذت ببرید چون نمک دریایی غنی از منیزیوم است که باعث بالا رفتن سطح این عنصر در بدن شده و در نتیجه برای عضلات شما مفید بوده و باعث آرامش و بهبودی عضلات می گردد در واقع است و گرفتگی عضلات علامت دیگری از کمبود منیزیوم در بدن است وآن را با آب گرم پر کرده و دو فنجان نمک دریایی اضافه کنید و حل کنید و هفته یک بار به مدت ۲۰ دقیقه لذت ببرید.

۲ ورزش

ورزش

ورزش و ضعف عضلات

که در وقت ضعف عضلانی نباید ورزش کنید اشتباه بزرگ می‌کنیم برای بهبود ضعف عضلات تمرینات ملایم ضروری است و به ایجاد قدرت عضلانی و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

یکی از بهترین تمرینات این است که حداقل ۳۰ دقیقه ۵ روز در هفته پیاده روی کنید و همراه با آن از شنا و دویدن و دوچرخه سواری و فعالیت‌های مشابه برای تقویت عضلات بهره ببرید یوگا یکی از بهترین گزینه ها برای بالا نگه داشتن سطح انرژی بدن شماست.

۳ روغن ماساژ

روغن ماساژ

روغن ماساژ و ضعف عضلات

ماساژ منظم افزایش جریان خون به سطح پوست می شود آزاد شدن عضله و بهبود گردش جریان خون شده و باعث می گردد که مواد مغذی بیشتری به عضلات برسد و به جلوگیری و درمان ضعف عضلات کمک کند.

نارگیل یا روغن خردل را کمی گرم کنید و به آرامی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد عضو را ماساژ دهید و چند بار تکرار کنید.

4  مصرف آب

مصرف آب

مصرف آب و ضعف عضلات

کاهش آب بدن یکی از علل اصلی ضعف عضلانی است و بالابر آب بدن به راحتی به کاهش مشکل و تقویت عضلات کمک شایانی می‌کند.

برای جلوگیری از کم ابی بدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب بخورید   و در کنار آب از میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنید از مصرف چای و قهوه و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید  زیرا آب بدن شما را کم میکند.

5  ویتامین دی

ویتامین دی

ویتامین دی و ضعف عضلات

ویتامین دی با ضعف عضلات همراه است و باید این کمبود را تصحیح کرده و بدن ویتامین دی خود را به دست آورد ویتامین d و تنظیم کلسیم بدن کمک می‌کند که برای سالم ماندن عضلات حیاتی است.

بدن شما برای تامین این ویتامین روزانه به ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ارتباط مستقیم با نور خورشید نیاز دارد ولی از تابش نور خورشید در ساعات گرم روز خودداری کنید.

غذاهای سرشار از ویتامین d نظیر نظیر قزل آلا ساردین شیر غنی شده آب پرتقال غلات که با کمک کارشناس تغذیه میتونید رژیم عالی برای خودتون داشته باشید.

6  شکر قهوه ای

شکر قهوه ای

شکر قهوه ای و ضعف عضلات

برای حفظ عضلات قوی و جلوگیری از ضعف عضلانی شیره شکر سرخ یا همان شکر تصفیه نشده یک درمان بسیار موثر است مواد متعددی در این شیوه موجود است که به ماهیچه های شما کمک می کند به طور مثال دارای مقادیر خوبی از کلسیم بوده که بین رژیم و دانش ما کمک می‌کند و پتاسیم موجود در آن در حفظ تعادل الکترونیکی در بدن کمک میکند.

مخلوط  یک ق سوپ خوری  در یک لیوان شیر گرم اضافه کرده و روزی دو بار میل کنید.

۷ موز

موز

موز و ضعف عضلات

در وقت ضعف عضلات روزانه چند عدد موز بخوریم غنی از پتاسیم که به حفظ و بهبود عملکرد ماهیچه‌ای کمک شایان توجهی می‌کند.

در واقع کمبود پتاسیم منجر به ضعف عضلات خستگی و گرفتگی عضلانی می شود خوردن دو تا سه موز با یک قاشق عسل و یا شیر موز به صورت روزانه پتاسیم و کلسیم بدن شما را تامین میکند.

۸ شیر

شیر

شیر و ضعف عضلات

شیر غنی از مواد مغذی است ویتامین b است که برای سلامتی عضلات بسیار حیاتی است کاهش ضعف کمک می کند و غنی از کلسیم بوده که ماهیچه های شما را قوی نگاه می‌دارد.

داشتن الکترولیت بدن شما را به خوبی هیدرات نگاه می دارد مصرف یک تا دو فنجان شیر که با یک قاشق سوپ  عسل خوب و یک قاشق غذاخوری پودر شیرین بیان گرم شده باشد مصرف شود به خوبی عضلات شما را قوی میکند.

9  امله هندی

میوه آمله

میوه آمله و ضعف عضلات

یکی از میوه های دارویی ارزشمند در طب سنتی هند و ایران حامله است که فواید متعدد و منحصر به فردی دارد از جمله برای تقویت موها بسیار کارآمد است منبع بسیار خوبی از پروتئین ها کلسیم آهن و ویتامین سی است و  این مواد ضروری اند تا عضلات  به خوبی کار کنند.

به علاوه خوردن تنها روزانه یک عدد امله به صورت تازه و یا آمله پرورده سیستم  ایمنی ضعیف شده را به خوبی تقویت کند و سیاهی مو نیز محافظت کند.

۱۰ طب فشاری

طب فشاری

طب فشاری و ضعف عضلات

استفاده از طب فشاری برای نقاط طب سنتی برای باز کردن شریان های انتقال انرژی بدن می تواند برای کاهش درد و ضعف عضلات و بهبود عملکرد آن استفاده گردد برای منظور حتماً از پزشکان متخصص طب سنتی و به خصوص طب چینی کمک بگیرید.

سایر نکات ضروری

  • قبل و بعد از ورزش کردن و حرکات کششی انجام دهید.
    حداقل ۶ الی ۸ ساعت خواب منظم برای شما در هر شبانه روز ضروری است.
  • بعد از به وقت خواب رفتن دوش آب گرم بگیرید.
    قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بپرهیزید.
  • از مواد غذایی دارای ویتامین b بالا همانند سیرابی و جوانه گندم بیشتر استفاده کنید.
  • از کشیدن سیگار و قلیان و سایر مخدرات بپرهیزید.
  • از خوردن غذاهای سرخ و چرم هم مانند فست فود ها برای داشتن عضلات قوی به شدت بپرهیزید.

تنظیم و نشر : گروه کرویا www.keroya.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *