درمان کیست تخمدان با درمان های گیاهی

تخمدان پلی کیستیک و راهکار درمان گیاهی

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یکی از اختلالات مهم دستگاه تناسلی بانوان می باشد. این بیماری یکی از علل شایع نازایی در خانم هست. اگر برای شما هم سوال است که آیا به این بیماری دچار هستید یا راهکار درمان آن چیست با ماهمراه باشید.

ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم آیا درمان گیاهی برای این بیماری منطقی است یا خیر؟! همچنین اثرات درمان با راهکارهای طب سنتی بر روی درمان تخمدان پلی کیستیک را برای شما بازگو کنیم. در این حین، یکی از فراورده های مهم و موثر به نام عصاره فراسیون در درمان گیاهی و طبیعی تخمدان پلی کیستیک معرفی کنیم.

تخمدان پلی کیستیک چی ست و چه علائمی دارد؟

شیوع زندگی صنعتی و دوری از روش زندگی سنتی و طبیعی باعث ایجاد یکی از بیماری های مهم در خانم ها بنام تخمدان پلی کیستیک گشته است. این بیماری در گذشته اهمیت زیادی نداشته و یا تعداد کمی از خانم ها به آن مبتلا می شدند. مطابق با آمارها، هم اکنون حدود 5-10 درصد از خانمها در سن باروری مبتلا به این اختلال می شوند. این بیماری جزو علل اصلی ناباروری در بانوان شناخته می شود.

علائم ابتلا به تخمدان پلی کیستیک در بانوان:

  • قاعدگی‌های نا منظم
  • افزایش آندروژن‌ها یا هورمون‌های مردانه
  • مشکلات ناباروری
  • اضافه وزن
  • جوش و آکنه
  • رویش مو زائد در منطقه ریش، پشت لب، خط ریش، قفسه سینه، منطقه اطراف نوک سینه‌ها یا قسمت تحتانی شکم در طول خط وسط
  • پوست تیره و ضخیم در ناحیه زیر بغل
  • افزایش فشار خون، افزایش قند خون یا مشکلاتی در کلسترول

در نتیجه این بیماری معمولا با علائمی نظیر پرموئی و بی نظمی قاعدگی خودش را نشان می دهد و با انجام سونوگرافی به راحتی قابل تشخیص است. با آزمایش خون و بالا بودن میزان هورمونهای تستوسترون، LH و FSH معلوم می شود.

دیدگاه طب سنتی

طبق نظریه طب سنتی، کیست های تخمدان بر اساس اندازه و تعداد مربوط به اورام سوداوی می باشند. معمولا خوراکی هایی مانند فست فود ها، کالباس و سوسیس صنعتی و… باعث افزایش سودا در بدن می شوند. سودا علت شکل گیری ورم های فولیکول ها (کیست ها) هستند.

درمان در دیدگاه طب سنتی

بنا به تحقیقات انجام شده توسط گروه کرویا ،اصولا وجود کیست ها در تشخیص طب سنتی با وجود ورم ها در داخل بدن اقسام کیست مترادف است. به عبارت دیگر، ورم های داخلی بدن که میتواند درسطح اندامها یا داخل اندامها به  وجود آید، یکی ا ز اقسام کیست ها به شمار می رود.

گیاهان دارویی درمان کننده تخمدان پلی کیستیک

اصولا برای درمان تخمدان پلی کیستیک به جز مصرف داروهایی مانند قرص متفورمین راهکار خاصی وجود ندارد. در بسیاری از بیماران نیز راهکار موثری نبوده و عملا بیمار را با مشکلاتی مانند افت قند خون و یبوست مواجه می کند. برای همین خاطر در سراسر دنیا جستجو برای یک ترکیب یا داروی گیاهی برای درمان این مشکل صورت گرفته و تعدادی از گیاهان دارویی را موثر دانسته اند:

  • دانه شنبلیله
  • گل بابونه کامومیل
  • میوه پنج انگشت (ویتاگنوس)
  • ریشه جن سینگ قرمز
  • عصاره فراسیون سفید

گیاهان بالا در کوچک کردن یا از بین بردن این بیماری مورد آزمایش قرار گرفته و موثر شناخته شده اند. از این میان، اثر عصاره فراسیون سفید بسیار بالا می باشد که در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم.

فراسیون سفید، داروی مواثر در بهبود کیست تخمدان

عصاره فراسیون سفید بعنوان موثر ترین داروی بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک شناخته می شود. از گذشته از گل ها و برگ های گیاه فراسیون سفید در درمان  ورم های داخل بدن و نیز به عنوان یک داروی پاک کننده ریه استفاده شده است. خوشبختانه با انجام آزمایشات دقیق علمی و انتشار مقالات بخوبی اثرات درمانی این گیاه معجزه آسا بر درمان تخمدان پلی کیستیک ثابت گشته استت. اثر فراسیون به نحوی است که علاوه بر از بین بردن کامل این مشکل به بهبود عملکرد تخمدان، فولیکول ها و بلوغ تخمک ها کمک می کند. این فراورده درمانی علاوه بر پاکسازی رحم بشدت بر قدرت باروری می افزاید و حتی شواهد تجربی نشان داده است که احتمال چند قلو زایی را بشدت تقویت میکند .

برای اطلاعات: آشنایی با فراورده درمانی فراسیون سفید کرویا

با تشکر از شما، گروه کارشناسان کرویا

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *