نشانه ها و علت ابتلا به پروستات

علائم، نشانه ها و علت بیماری پروستات

پروستات یکی از اعضای دستگاه دستگاه تناسلی آقایان می باشد. این عضو حیاتی، مسئول کنترل ادرار است. هم چنین در هنگام انزال، مایع شیری رنگی ترشح میکند که 30% از منی را تشکیل می دهد. در این مطلب قصد داریم به سوالات مکرری که از ما پرسیده می شود، پاسخ دهیم. این سوالات شامل آکاهی از بیماری پروستات، علت شکل گیری این بیماری و راهکار درمان بیماری پروستات می باشد.

بیماری پروستات چیست؟

بیماری پروستات زمانی شکل میگیرد که این عضو دچار التهاب شود. عضو پروستات شامل دو بخش است که در پیشابراه (ابتدای مجرای خروج ادرار) قرار دارد. زمانی که این عضو دچار التهاب یا بزرگی شود، می تواند در جریان کنترل و دفع ادرار اختلال ایجاد کند. پروستات علاوه بر دفع ادرار، در فرایند تولید مثل هم نقش مهمی دارد، در فرایند انزال، پروستات آنتی ژنی به نام PSA تولید می کند که از منی محافظت میکند.

انواع بیماری های پروستات به سه دسته تقسیم می شوند:

  • پروستاتیت (التهاب پروستات): بیشتر به وسیله یک عفونت میکروبی ایجاد می‌شود؛
  •  بزرگی خوش‌خیم پروستات: بزرگی غیرسرطانی غده پروستات و یکی از شایعترین اشکال بیماری پروستات است که تقریباً در نیمی از مردان بالای پنجاه سال دیده می‌شود؛
  • سرطان پروستات: یک بیماری بالقوه شدید است، زیرا بدخیم می‌باشد.

علت بیماری پروستات

در برخی منابع علمی، علت بیماری را نامعلوم اعلام می کنند. دلیل آن روشن نبودن عواملی که می تواند تاثیر بگذارد نیست، این موارد مربوط به این مورد است که علت در هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است. در ادامه این دلایل را بررسی کنید:

  • سابقه فامیلی بیماری پروستات
  • چاقی و اضافه وزن
  • عدم تحرک و ورزش نکردن
  • بیماری دیابت
  • یبوست

در طب سنتی نیز اشاره شده است که یبوست موجب شکل گیری این بیماری خواهد شد. دلیل آن را بر اساس پژوهش های انجام گرفته در ادامه بررسی می کنیم. برای توضیح ابتلا به شکل زیر توجه شود:

محل دقیق پروستات

همانطور که در تصویر مشخص است، پروستات در نزدیکی مقعد (ناحیه پایانی روده بزرگ) قرار دارد. طبق علم امروز و نظر طب سنتی، فشاری که یبوست به رگ ها و عضو پروستات می آورد، می تواند موجب التهاب این بیماری شود.

بدیهی است، تنها دلیل این بیماری یبوست نیست. همانطور که اشاره شد پروستات می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. بهترین اقدام در برابر پروستات برای جوانان درمان سریع این بیماری است. افراد بالای 50 سال هرساله باید آزمایش خون دهند تا متوجه سلامت پروستات خود شوند.

نشانه های بیماری پروستات

قبل از بیان نشانه یا علائم بیماری، لازم است بدانید یک پروستات سالم در افراد بالای 20 سال تقریبا اندازه ثابتی دارد. اندازه پروستات سالم اندازه یک گردو می باشد. در صورتی که علائم زیر را دارید، لازم است برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید و آزمایش بدهید.

  • مشكل در ادرار كردن، احساس فوریت و یا تكرر ادرار.
  • خون در ادرار و یا مایعات دستگاه تناسلی.
  • سوزش ادرار یا ادرار دردناك.
  • مشكل در فعالیت جنسی طبیعی.
  • سفتی و درد متناوب در پایین كمر، لگن یا بالای رانها.
  • بند آمدن ادرار یا قطره قطره آمدن ادرار.

در صورتی که هر کدام از این علائم را داشته باشید، ممکن است دچار بیماری پروستات باشید. در صورتی که بیماری پروستات را جدی نگیرید و برای درمان اقدام نکنید، این بیماری به بزرگی پروستات تبدیل می شود. ممکن است بزرگی خوش خیم پروستات به سرطان پروستات تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: هفت نشانه نگران کننده در مورد ادرار

درمان بیماری پروستات

برای درمان بیماری پروستات اصلا جای نگرانی نیست. در صورتی که در مراحل اولیه باشید این بیماری به راحتی درمان می شود. پیشنهاد ما در درمان این بیماری خاص استفاده از طب سنتی است. در درمان های شیمیایی شما تا زمانی که در حال استفاده از دارو باشید پروستات شما کنترل می شود. با درمان طب سنتی ریشه ای این بیماری را درمان خواهید کرد.

اطلاعات بیشتر در مورد درمان بیماری پروستات: درمان پروستات با فراورده فراسیون سفید کرویا

با تشکر از شما، گروه کارشناسان کرویا

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *