درمان های خانگی برای درد بازو

درد بازو خیلی شایع است ولی نباید آن را سرسری گرفت
قسمتی از بازوی می تواند شما را از انجام فعالیت های روزانه باز دارد چرا که شما از بازی هاتون برای همه چیز مثل بلند کردن پرتاب کردن نگهداشتن استفاده میکنید.

درد خفیف در بازوها معمولاً ناشی از وضعیت بد در هنگام خواب گردش خون ضعیف ورزش نکردن یا بعد ورزش کردن و انجام حرکات طولانی و تکراری مثل خرد کردن مداوم مواد که تکراری و بدون تنوع است برخی از علل درد شدید در بازو می تواند خراشیدگی در اثر پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن کشیدگی تاندون ها شکستگی استخوان آرتریت روماتوئید آنژین و حتی حمله قلبی نیز ممکن است باشد.

بسته به علت ممکن است ناگهان شروع شود از بین برود و یا ممکن است به تدریج اضافه گردد غیر از درد سایر علائم مربوط به مشکلات بازی می‌تواند شامل تورم و گرفتگی قرمزی سفتی تورم غدد لنفاوی تحت بازو در یک یا هر دو دست باشد طول موج را بر مچ دست آرنج و شانه تاثیر بگذارد بازو و معمولاً خود به خود حل می شود اما چند داروی خوب در طب سنتی برای  آن وجود دارد.

احتیاط اگر درد شدید بود فوراً به پزشک مراجعه کنید

۱ استراحت

بهترین چیز برای کم کردن درد استراحت است استراحت جزء کلیدی برای تعمیر آسیب بافت نرم است که اغلب با درد جزئی رخ می دهد از سویی دیگر فشارهای مداوم ثواب التهاب و درد بیشتری می شود و زمان بهبودی را به تأخیر می اندازد
برای ۲۴ تا ۷۲ ساعت اول هیچ فعالیتی حتی تایم هم انجام ندهید تا آسیب دیدگی کمتر شود.

2  کمپرس سرد

در مراحل اولیه کمپرس سرد می‌تواند اجرای نجات بخش باشند دمای سرد باعث می گردد که ناحیه دردناک بی حس شود و باعث کاهش درد و التهاب گردد.

یک کیسه پلاستیکی حاوی یخ را در یک پارچه‌ای نازک قرار دهید و بر محل درد بگذارید و تا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید در آب سرد خیس کرده و بر روی بازوی دردناک قرار دهید
احتیاط یخ را مستقیماً بر روی پوست قرار ندهید چون ممکن است باعث یخ زدگی شود.

۳ کمپرس گرم

همانند کمپرس سرد کمپرس های داغ نیز می تواند به درد دست کمک کند ولی برای اینکه کنترل موثر واقع شود بهتر است آن را ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از شروع درد مصرف کنید.

گرما جریان خون را به منطقه افزایش می‌دهد و به نوبه خود سبب کاهش سختی و درد می‌گردد و این همان است که در طب سنتی به گرما درمانی یا افزایش حرارت غریزی مشهور است.

منظور یک کیسه آب گرم را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی دست بگذارید و چند بار در روز تکرار کنید همچنین شما میتوانید در حمام ایستاده و ۵ الی ۱۰ دقیقه آب گرم را بر روی بازوهای خود باز بگذارید.

4 بستن

بسته شدن منطقه آسیب دیده با باند فشاری یا بانداژ کردن می‌تواند به کاهش تورم و بهبودی کمک کند و سر به مدت چند دقیقه به بازوی آسیب دیده کمک می کند تا راحت تر به اطراف و طرفین حرکت کند.

احتیاط منطقه را بیش از حد محکم نکنید که ما باعث کاهش و افت جریان خون شده و شرایط را بدتر کند نشانه اینکه بازو و محکم بسته ای می تواند احساس سوزن شدن بی حسی و افزایش درد و تورم باشد.

۵ بلند کردن

گاهی بهترین راه بالا آوردن سطح دردناک است که باعث ارتقاء جریان خون مناسب به منطقه شده و باعث حذف مواد زائد و سرعت بخشیدن به بهبودی می گردد.

در حالی که در حال استراحت یا خواب هستید از یک یا دوبار زیردست خود استفاده کنید.

۶ ماساژ

ماساژ ناحیه آسیب دیده با فشار ملایم می تواند به کاهش درد کمک کند و گردش خون را بهبود ببخشد که به نوبه خود بافت آسیب دیده را سریع‌تر ترمیم می‌کند.

ماساژ همراه با روغن های مسکن عملکرد آن را بالاتر می‌برد بدین منظور می‌توانید از روغن نارگیل کنجد و زیتون به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر به صورت گرم استفاده کنید و یا از یک ماسوره حرفه ای کمک بگیرید.

احتیاط اگر مساژ را زیاد انجام دادید تا برطرف شدن درد از بازوی خود کار نکشید.

7 زنجبیل

هنوز هم زنجبیل در این موقع هم شما را تنها نمی گذارد زنجبیل برای کاهش درد بازو به علت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن موثر است.

نوشیدن چای زنجبیل التهاب را برطرف کرده و به خصوص گردش خون را در بازو و شانه شما سرعت می دهد سال ۲۰۱۰ مصرف روزانه زنجبیل به کاهش دردهای عضلانی ناشی از آسیب‌های عضلانی و ورزشی کمک کند.

برای استفاده داخلی می توانید حداکثر در طول روز البته اگر صفراوی مزاج نیستید تا سه فنجان دم کرده زنجبیل مصرف کنید و برای بهتر کردن طعم عشق از عسل استفاده کنید و حتما گرم بنوشید.

برای استفاده موضعی شیرابه جوشانده زنجبیل آغشته کرده و به صورت گرم بر روی عضو قرار دهید

8 زردچوبه

زردچوبه یکی از درمان های خوب برای درد دست است و ترکیباتی معروف به کوکو مرین و حاوی آنتی اکسیدان های خوبی است که برای کاهش تورم و درد مصرف می گردد.

محققان در سال ۲۰۱۱ در مقاله‌ای که در مجله شیمی بیولوژیکی منتش ترکیب کوکو مریم پودر زردچوبه را برای سرکوب مکانیسم های بیولوژیکی که منجر به التهاب در بیماری‌های تاندون می‌شود را موثر دانستند.

برای مصرف خارجی دو قاشق چای خوری زردچوبه را با مقداری روغن نارگیل مخلوط کرده و به صورت ضماد بر روی محل دردناک متورم قرار دهید.

برای استفاده داخلی یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک فنجان شیر گرم مخلوط کرده و با عسل شیرین کنید و روزی دو بار میل کنید.

9 سرکه سیب

یک درمان موثر برای درمان کاهش درد بازوی شما در خانه شماست.

خواص قلیایی و ضد التهابی سرکه سیب درد و تورم کمک می‌کند قرار دادن عناصر مغذی برای درد ماهیچه ها کمک شایانی می کند تا یک هفته بنوشید.

10  فلفل قرمز

یکی از بهترین داروهای مناسب برای هرگونه درد از جمله درد بازو است کاپسایسین موجود در آن دارای خواص ضد درد و التهابی است که با کاهش درد و التهاب کمک می کند.

یک دوم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم مخلوط کرده و آن را در منطقه آسیب دیده استفاده کنیم و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

احتیاط هرگز فلفل قرمز را بر روی پوست زخم دار یا خراشیده نگذارید.

سایر نکات مهم

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما حاوی مقادیر مناسبی از کلسیم و منیزیوم است.
خوردن میوه ها مانند گیلاس و زغال اخته برای کمک به آرامش عضلات بسیار مفید است.
رژیم غذایی غنی از پروتئین را دنبال کنید.
کم آبی بدن به طولانی شدن درد کمک می کند پس حتما به اندازه کافی آب بنوشید.
استرس را کنترل کنید زیرا بدن شما برای تامین نیاز به آرامش دارد.

تنظیم و نشر: گروه کارشناسان کرویا

12 دیدگاه ها
  • عالی بود مطالبتون پاسخ
    آگوست 12, 2023

    عالی بود مطالبتون

  • برای درد شانه، شما می‌توانید به پزشک عمومی، متخصص فیزیوتراپی ورزشی، متخصص ارتوپدی، یا متخصص روماتولوژی مراجعه کنید. در مراجعه اولیه خود، پزشک عمومی ممکن است شما را به یک ‌پزشک متخصص مرتبط ارجاع دهد.

  • ناشناس پاسخ
    مارس 17, 2023

    مرسی

  • ناشناس پاسخ
    دسامبر 23, 2022

    خیلی خوب بود استفاده می کنم من خیلی از دست درد رنج می برم

  • ناشناس پاسخ
    فوریه 10, 2021

    خسته نباشید ممنون عالیبود

    • کرویا پاسخ
      فوریه 10, 2021

      ممنون از شما؛
      امیدواریم مفید واقع شده باشه.

  • ابى پاسخ
    فوریه 7, 2021

    واقعاعالي بودمطالبتون

    • کرویا پاسخ
      فوریه 10, 2021

      ممنون از لطف شما

      • Mohaddese پاسخ
        ژوئن 30, 2021

        واقعا مطالب مفیدی بود ممنون

  • ناشناس پاسخ
    فوریه 1, 2021

    ممنونم از راهنمایی های خوبتان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *