درمان گیاهی پروستات

درمان گیاهی پروستات

شاید صحبت در مورد پروستات می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد. ممکن است شما ندانید که کجاست یا چیست، یا شاید فقط در داستان‌هایی درباره مردان مسن که در دفع ادرار با مشکل روبرو می‌شوند در موردش شنیده باشید. در ادامه درمورد درمان گیاهی پروستات و خود بیماری، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پروستات شما چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد؟

پروستات شما یک غده کوچک است که در داخل بدن شما، درست در زیر مثانه شما زندگی می‌کند. این در اطراف مجرای ادرار قرار دارد که لوله‌ای است که از طریق آلت تناسلی شما مثانه شما را تخلیه می‌کند. فقط مردان پروستات دارند.

پروستات شما برخی از مایعات موجود در مایع منی، مایعاتی را که اسپرم را حمل می‌کند، تولید می‌کند. این مایع حاوی آنزیم‌ها و هورمون‌های خاصی است که به سلول‌های اسپرم شما کمک می‌کند تا به درستی کار کنند، این بدان معنی است که پروستات نقشی اساسی در باروری شما دارد. عضلات پروستات همچنین هنگام انزال به مایع منی از طریق مجرای ادرار کمک می‌کنند.

بزرگ شدن پروستات (هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات)

بزرگ‌تر شدن پروستات با افزایش سن در مردان معمول است. حدود نیمی از مردان بالای 50 سال “هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات” را تجربه می‌کنند که به معنی تورم یا بزرگ شدن پروستات است. این می‌تواند به معنی گسترش پروستات از اندازه یک گردو به اندازه یک زردآلو یا حتی یک لیمو باشد.

برای برخی از مردان، بزرگ شدن پروستات هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند و آزاردهنده نیست. دیگران متوجه می‌شوند که بزرگ شدن پروستات علائمی ایجاد می‌کند، ازجمله

  • مشکل در ادرار کردن، ازجمله شروع کار یا “جریان” قوی یا ثابت
  • نیاز به تکرر ادرار
  • شب بیدار شدن برای رفتن به توالت
  • درد یا سوزش
  • یا درد هنگام انزال

در صورت بروز هر یک از این علائم، حتی اگر سن شما کمتر از 50 سال باشد، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از مردان ممکن است نگران باشند که این علائم به معنای سرطان است، اما در بیشتر اوقات، بزرگ شدن پروستات به معنای آن نیست که سرطان ایجاد شده است.

گاهی اوقات، بزرگ شدن پروستات با تغییر در سبک زندگی قابل‌درمان است، مانند نوشیدن کمتر قبل از خواب. برای برخی از مردان داروهایی برای کمک به این بیماری تجویز می‌شود و جراحی نیز می‌تواند یک گزینه باشد، اگرچه این مورد به دلیل خطر عوارض جانبی کمتر مشاهده می‌شود.

علل مشکلات پروستات

اگرچه علت دقیق آن ناشناخته است، اما تغییرات در هورمون‌های جنسی مردانه که همراه با افزایش سن است ممکن است یک عامل باشد. هرگونه سابقه خانوادگی در مشکلات پروستات یا هرگونه ناهنجاری در بیضه‌ها ممکن است خطر ابتلا به BPH را افزایش دهد. مردانی که در سنین جوانی بیضه برداشته شده‌اند، BPH ایجاد نمی‌کنند.

همچنین مشکلاتی چون چاقی، عدم تحرک و داشتن سبک زندگی نامناسب هم می‌تواند از دیگر دلایل ایجاد پروستات باشد.

درمان پروستات

بسته به این که پروستات و مشکل آن چیست، درمان می‌تواند متفاوت باشد و شاید نیاز به عمل جراحی نیز باشد. ولی ما می‌خواهیم شما را با یک محصول گیاه آشنا کنیم. محصولی که به چرات می‌توان گفت در درمان پروستات می‌تواند تاثیر خوبی داشته باشد.

درمان پروستاتیت بسته به نوع پروستاتیت ممکن است شامل داروهای ضد باکتری و درمان‌های حمایتی باشد.

درمان BPH ممکن است شامل داروهایی برای شل شدن عضله صاف غده یا کوچک شدن اندازه پروستات و جراحی برای تولید کانال پهن شده دائمی در بخشی از مجرای ادرار باشد که از پروستات عبور می‌کند.

درمان سرطان پروستات متناسب با شرایط فردی، ماهیت سرطان، سایر مشکلات سلامتی فرد ممکن است تفاوت داشته باشد و خواسته‌های آن‌ها همه در نظر گرفته خواهد شد.

رویکردهای مدیریتی سرطان پروستات شامل موارد زیر است:

  • نظارت فعال
  • جراحی – به‌عنوان‌مثال، پروستاتکتومی (برداشتن پروستات)
  • رادیوتراپی
  • درمان‌های زایشی مانند سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) و NanoKnife®
  • درمان هورمونی (محرومیت از آندروژن)
  • شیمی درمانی

درمان پروستات با فراسیون

گیاه فراسیون با توجه به طبع گرم و خشکی دارد و در طب سنتی از آن برای درمان عوارض و بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. امروزه ثابت شده است که از آن برای درمان و مهار مشکلات پروستات می‌توان استفاده نمود.

عصاره فراسیون با توجه به طبع و خواصی که دارد می‌تواند در گرم نمودن و تحلیل بردن غده پروستات کمک کند.

و عوارض مختلف آن ازجمله تکرر ادرار، قطره‌قطره آمدن و وجود خون در ادرار را برطرف کند؛ و همچنین بنا بر تحقیقات صورت گرفته می‌تواند مؤثرترین درمان برای مشکل پروستات است.

اطلاعات بیشتر: درمان پروستات با بسته درمانی فراسیون کرویا

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *