خواص درمانی پروپولیس

پروپولیس یا بره موم، خواص و کاربرد درمانی

پروپولیس (بره موم، به انگلیسی: Propolis) یکی از محصولاتی است که زنبور عسل در کنار عسل و ژل رویال در کندو تولید می کند. این ماده درمانی به تازگی توجه جامعه پزشکی را به خود معطوف کرده است. در این مقاله در مورد خواص و کاربرد درمانی پروپولیس یا بره موم صحبت می کنیم.

خاصیت درمانی پروپولیس

فلاونوئیدها ترکیبات پلی فنلی هستند که به طور عمده در گیاهان یافت می شوند. زنبورعسل فلاونوئید را ضمع گیاهان برداشت کرده و با استفاده از آنزیم‌های معده خود پروپولیس را تولید‌میکند. پروپولیس برای محافظت از کندو در برابر “باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها” می باشد. فلاونوئید ماده ای دارویی با خواص زیر است:

  1. فلاونوید یک ماده آنتی اکسیدانی قوی و ضد رادیکال های آزاد است؛
  2. این ماده در بازسازی سلولی در بدن نقش جدی ایفا می کند؛
  3. موجب تقویت سیستم ایمنی تا 2.5 برابر می شود؛
  4. عامل درمان عوامل التهاب و عفونی است؛
  5. و خواص حیرت آور دیگر!

پروپولیس سرشازترین منبع فلاونوئید در جهان است. این ماده با ترکیب با آنزیم های معده زنبور عسل تولید شده و دارای خواص بی نظیری است که می تواند بدون نیاز به هیچ داروی شیمیایی، با فراوری صحیح و با استفاده از تجهیزات پیشرفته عصاره گیری، تبدیل به یک داروی قوی و درمان بدون عارضه بسیاری از بیماری ها باشد.

کاربرد های درمانی پروپولیس

پروپولیس به عنوان قوی‌ترین آنتی بیوتیک جهان شناخته می شود. حیرت آور آنجاست که این ماده درمانی به دلیل حضور فلاونوئید و مکانیزم اثر این ماده درمانی، می تواند عامل درمان کامل بیماری های عفونی و التهابی باشد. بیماری های عفونی برای درمان نیازمند تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. راهکار درمان شیمیایی برای عفونت و التهاب، به دلیل آسیبی که به سیستم ایمنی میزند، موجب ضعف سیستم ایمنی می شود. به این دلیل افرادی که دچار بیماری هایی مانند زخم معده، میکروب معده، سینوزیت و… هستند، ممکن است ماه ها، سالها یا حتی تمام عمر با این بیماری ها دست و پنجه نرم کنند. بازگشت این بیماری ها تنها به دلیل عوارض داروهایی آنتی بیوتیک بر بدن است.

جالب توجه و حیرت آور آنجاست که سالانه در جهان بیش از 15 میلیون نفر بر اثر مقاوت آنتی بیوتیکی در جهان به کام مرگ کشانده می شوند. به این دلیل است که توجه به پروپولیس در جهان روز به روز بیشتر می شود. اگر سوال دارید که چرا تاکنون این ماده شناخته‌شده نبود‌است، باید اشاره‌کنیم، دلیل آن، عدم رشد تکنولوژی و ناتوانی در فراوری این ماده بوده است. خوشبختانه چند سالی است در کشورمان مانند کشور های مدرن، تجهیزات صنعتی مناسب برای فراوری پروپولیس وجود دارد. کاربرد های درمانی پروپولیس را در ادامه مشاهده می‌کنید:

درمان ضعف سیستم ایمنی

پروپولیس _ ضعف سیستم ایمنی

سبک زندگی امروزی، موجب ضعف سیستم ایمنی بدن ما شده است. سیستم ایمنی بدن وظیفه محافظت از بدن در برابر میکروب‌ها، باکتری ها و ویروس ها را دارد. مشکلاتی نظیر زود سرماخوردگی ، آلرژی های فصلی ، عفونت زنان و امثال اینها نشان از ضعف بدن در برابر اقسام میکروب ها را دارند.

پروپولیس با تجدید و تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند سیستم ایمنی بدن را تا 2.5 برابر تقویت کند. نکته جالب آنجاست که آنتی بیوتیک ها در بالاترین حد، تا 2 برابرِ سیستم ایمنی بدن، تاثیر دارند. آنتی بیوتیک به دلیل عدم‌هوشمندی هنگام حمله به عامل‎بیماری، سیستم‌ایمنی که درحال مبارزه با بیماری است را نیز نابود‌میکند. پروپولیس قوی ترین ماده طبیعی با خاصیت آنتی بوتیکی در جهان است.

در این باره بیشتر مطالعه کنید: تقویت سیستم ایمنی بدن با راهکار گیاهی

 

درمان هلیکوباکتری (عفونت یا میکروب معده)

پروپولیس _ درمان هلیکوباکتر پیلوری

میکروب معده که با اسم های هلیکوباکتری پیلوری یا عفونت معده هم شناخته می شود، میتواند با پروپولیس درمان شود. هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori) ، که در معده تقریباً 50٪ از انسانها یافت می شود، تقریباً در کل طول عمر فرد آلوده در آنجا باقی می ماند و منجر به بروز اختلالات مختلف دستگاه گوارش و در ادامه، عفونت تمام عیار می شود. با توجه به ظهور مقاومت آنتی بیوتیکی، بازگشت و هزینه بالای درمان، اکثر راهکارهای درمانی مبتنی بر آنتی بیوتیک در ریشه کن کردن این بیماری، چندان مؤثر نیستند. گزارشات علمی، حکایت از این دارد که كه پروپوليس به عنوان درمان جدی برای این بیماری شناخته میشود. این بیماری، يكي از عوامل مهم التهاب معده، زخم معده، سرطان معده و عفونت بافت هاي لنفوئيدي است.

در این باره بیشتر مطالعه کنید: درمان گیاهی هلیکوباکتر پیلوری معده بدون عوارض

 

درمان عفونت های عمومی بدن

پروپولیس _ درمان عفونت عمومی بدن

عفونت در بدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله ویروس ها، باکتری ها یا عوامل خارجی دیگر؛ پروپولیس ماده ای قوی برای برای مبارزه با عفونت و التهاب های شدید در بدن است. پروپولیس موجب تشدید جریان خون می شود و با تسریع و شدت گرفتن جریان خود در رگ ها، بافت های مبتلا به عفونت با دریافت مواد غذایی مورد نیاز برای بازسازی، سریعا احیا می شوند. پروپولیس به راحتی تمامی مواد عفونی را از ناحیه دچار عفونت تخلیه می کند و موجب درمان کامل و بدون بازگشت عفونت می شود.

در این باره بیشتر مطالعه کنید: پروپولیس، شناخته شده ترین آنتی بیوتیک طبیعی

 

درمان سینوزیت (حاد و مزمن)

پروپولیس _ درمان سینوزیت

درک ما از تاثیر بره موم این است که فلاونوئیدهای موجود در پروپولیس، برای جلوگیری از ترشح هیستامین که برای توسعه کارایی سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از شکل گیری بسیاری از بیماریهای شایع کار می کند، موثر است.

اگر شما جزو اون دسته از افزادی باشید که سینوزیت سالهاست شما را آزار می دهد و همه درمانها هم اثرات موقتی داشته اند میتوانید از پروپولیس بصورت استنشاقی در درمان سینوزیت استفاده کنید. بره موم با گشاد کردن عروق و بهبود گردش خون و اثرات بالای ضد میکروبی، بخوبی التهاب سینوس ها را در همان دقایق اول استفاده از بین می برد و یک درمان موثر و بدون بازگشت برای شما خواهد بود.

در این باره بیشتر مطالعه کنید: درمان فوری سینوزیت بدون عوارض

 

درمان زخم معده با پروپولیس

پروپولیس _ درمان زخم معده

زخم معده امروزه بعنوان یکی از مشکلات جدی گوارشی در سراسر‌دنیا مطرح می باشد. در ایران نیز از موضوعات مهم پزشکی بوده به‌نحوی‌که حال‌حاضر تعداد زیادی از هموطنانمان را درگیر کرده‌است. عموما در صورت عدم درمان، زخم معده میتواند منجر به بیماریها جدی تری نظیر سرطان دستگاه گوارش گردد. زخم‌معده از جمله بیماری‌هایی که مسئولیت درمان آن با بدن است و داروها تنها خواص حمایتی برای بدن دارند. پروپولیس بهترین ماده ای است که با تقویت سیستم ایمنی می تواند بدن را برای درمان حمایت کند.

پروپولیس، بعنوان بمب آنتی‌بیوتیک طبیعی میتوان بخوبی از عهده درمان و پیشگیری زخم‌معده برآید. افرادی که استعداد زنتیکی برای ابتلا به زخم‌معده دارند میتوانند توسط پروپولیس از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری‌کنند.

پروپولیس یا بره موم را از کجا تهیه کنیم؟

پروپولیس در کندوی عسل یافت می شود. این فراورده به دلایل ساختار مولکولی پیچیده خود یه سختی از طریق معده جذب می شود. به این دلیل است که تاکنون خواص این ماده بر بدن انسان پنهان بوده. امروزه با تجهیزات پیشرفته میتوان با حذف ناخالصی ها و عصاره گیری، این ماده را فراوری کرد. خوشبختانه به لطف حمایات معاونت فناوری رئیس جمهور و ارگان‌های دولتی، هم‌اکنون زیرساخت این تجهیزات در کشور ایجاد‌شده‌است. شرکت دارویی بادرنگ‌طب‌کوهستان (برند کرویا) مفتخر‌است با استفاده از این ماشین‌آلات و تجهیزات، عصاره بره‌موم (پروپولیس) را تولید‌کند. عصاره تولیدی ما بر‌پایه آب بوده و با حذب الکل و دیگر مواد شیمیایی یا ناخالصی ها، جذب و هضم سریع را برای این ماده به ارمغان بیاورد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت ما پاسخگوی شما باشند. هم اکنون این محصول از طریق همین سایت قابل خرید است. هر سوالی دارید در بخش نظرات این صفحه برای ما بنویسید تا به شما پاسخ دهیم.

با تشکر از شما، تیم کارشناسان شرکت دارویی کرویا

18 دیدگاه ها
  • مهدی پاسخ
    مارس 13, 2024

    سلام والله ما چند روزه سفارش دادیم برامون ارسال که نشد هیچ حتی کسی پاسخگو هم نیست هر شماره ای زنگ میزنم میگه در شبکه موجود نیست

  • علی پاسخ
    مارس 12, 2024

    سلام طبق بروشور برای درمان هیلکو باکتری باید قبل از ناهار و شام 15قطره استفاده کرد

  • ناشناس پاسخ
    ژانویه 21, 2024

    سلام دو دوره استفاده کردم بهتر شده ولی میکروب از بین نرفته چقدر دیگه باید استفاده کنم

  • مهدی پاسخ
    دسامبر 27, 2023

    باسلام وقت بخیر.این دارو بره موم عسل و.مشهدازکجامیتونم بگیرم

  • پویا پاسخ
    دسامبر 18, 2023

    بنده به سل غیرفعال دچارم، برای درمان کامل این بیماری چندماه باید پروپولیس رو مصرف کنم درمان با قرص آنتی بیوتیک به ۶ تا ۹ ماه زمان نیاز هست.

  • نازی پاسخ
    آگوست 12, 2023

    من ازین محصول جواب گرفتم‌
    عالیه

  • آتیا پاسخ
    آگوست 9, 2023

    سلام .در صورتی که میزان هلیکوباکتر در معده زیاد باشد باز هم ۱دوره ۱ماهه کافیست؟

    • سلام فعلا همان یک ماه تا چهل روز است اگه رو به بهبودی رفتید مصرف رو تا دو ماه ادامه بدید.

  • جانان پاسخ
    جولای 31, 2023

    سلام من حدود۳سال پیش آندوسکوپی کردم میکروب معده داشتم آنتی بیوتیک مصرف کردم نمی‌دونم مشکلم حل شده يانه ولی‌ بعضی وقتا سرحلقم احساس فشارمیکنم انگاریکی باانگشت سرحلقم فشارمیده اذیت میشم خلط گلوهم دارم میتونم ازپروپولیس استفاده کنم؟یه دختر۱۱ساله دارم که بعضی وقتا از شکم دردمیناله یه پسر۱۶ساله هم دارم که بعضی وقتا معدش ترش میکنه اینامیتونن استفاده کنن عوارضی براشون نداره؟

    • با سلام
      مصرف این دارو برای مشکل شما به شدت توصیه میشه
      برای هردو فرزند شما نیز مفید و بدون عوارض جانبی است

  • حجت رهی پاسخ
    می 13, 2023

    مقدار مصرف قطره برای عفونت هلیکو باکتری چقدر هست

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *