منظم نبودن دوران پریودی

منظم نبودن دوران پریودی

تنظیم دوران پریودی
تنظیم دوران پریودی

دوره جنسى در زنان هر 28 روز يكبار شروع مى‏شود در اين فاصله عمل تخمک‌سازى و خروج تخمک از تخمدان‏ انجام مى‏گيرد و چنانچه تخمک در ضمن‏ حرکت از لوله‏ هاى اويدوكت بسوى رحم با اسپرم برخورد نكرده و لقاح نيابد هلاك شده و با خونريزى ماهانه دفع مى‏گردد.

مدت‏ زمان خونريزى ماهانه در نژادهاى مختلف و فاميلان مختلف متفاوت است در بعضى از فاميلان سه روز و عده‏اى هفت روز و عده‏اى نيز تا يازده روز مى‏رسد. نسبت افراد دسته دوم نسبت به سايرين بيشتر است و عوامل فيزيكى و شيميائى يا روانى مى‏توانند در كم و زيادى آن يا شروع بي موقع مختصرى تاثير داشته باشند.

اما چنانچه خونريزى ديرتر از موقع مقرر قطع گردد يا در ماه تكرار شود يا مقدار خون روش بيش از حد طبيعى باشد عارضه‏اى است كه احتياج به درمان دارد و داروهاى زيادى معرفى شده كه يك نسخه را ذيلا يادآور مى‏شويم.

مقدار دو مثقال جوزبوا و دو مثقال ميخك و دو و نيم گرم زعفران را مخلوط و مجموع را پودر كرده و سه قسمت كنند و هر قسمت را در يك نوبت صبح ناشتا بالاى قويمان زنانه پاشيده و مى‏خورند خونريزى را قطع می نماید و چنانچه پس از گذشت دو سه روز قطع نگرديد بايد دارو مجددا خورده شود و اگر بجاى جوزبوا بسباسه باشد اثر آن قويتر و بهتر خواهد شد و مقدار بسباسه نيز دو مثقال است اين دارو جزء ادويه تجربه شده است.

تنظیم و نشر : گروه کرویا www.keroya.ir

منبع : طب سنتى سينا، درمان بيماريهاى مختلف با گياهان دارويى، ص: 148

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *