هفت نشانه نگران کننده در مورد ادرار

ارتباط ادرار و سلامتی میتواند به شما در تشخیص زودهنگام بیماری ها کمک کند. وضعیت ادرار از قدیم اطبا را برای تفسیر مشکلات بدن کمک می کرد؛ به نحوی که مقداری از ادرار بیمار را (در حدود یک لیتر) قاروره می‌ریختند و مدتی آن را نگه می داشتند و رنگ و قوام آن پی به سلامتی و بیماری فرد می‌بردند.

نشانه خطر در ادرار

1 رنگ ادرار

رنگ طبیعی ادرار بایستی زرد کمرنگ باشد حال اگر رنگ ادرار به سمت زرد پررنگ یا سرخ آتشین رس می تواند نشان دهنده وجود بیماری در کل بدن یا به طور اختصاصی در دستگاه کلیه و دفع ادراری باشد رنگ سبز یا کبودی رنگ ادرار یا سیاه بودن رنگ ادرار ممکن است به علت وجود بیماری های جدی در بدن باشد که واجب شود شما در اسرع وقت به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید.

2 قوام ادرار

رقیق بودن زیاد ادرار یا غلیظ شدن زیاد ادرار هر دو نشان دهنده وجود مشکل در بدن است به نحوی که ادرار بسیار غلیظ نشان دهنده وجود اخلاط غلیظ. در بدن و ادرار خیلی رقیق نشان دهنده این است که اخلاط بدن حالت مناسبی از جهت پختگی ندارند.

3 شفافیت و کدورت ادرار

شفاف نشانه پخته شدن مناسب و کارکرد صحیح کلیه هاست و در صورتی که ادرار شفافیت مناسب نداشته باشد و یا به عبارتی که در باشد نشان از عملکرد ضعیف کلیه ها و کبد دارد

۴ بوی ادرار

میزان مناسب بوی ادرار نشان از سلامت مزاج کلی بدن و خصوصاً سلامت کلیه ها و دستگاه ادراری دارد و درس اصلاً بو نداشته باشد یا بوی بسیار شدید عفونی بدهد نشان از مشکل یا ایراد جدی در کلیه ها یا کبد دارد.

۵ کف روی ادرار

زیادی و پایداری کف روی حجار نشان دهنده وجود ماده غلیظ و لزج بوده و در صورت وجود بیماریهای کلیوی نشانه وخیم شدن اوضاع کلیه به شمار می رود.

۶ رسوب ادرار

رسوب صاف سفید و یکدست نشان از پخته شدن ادرار به میزان خوبی دارد و رسوب های نامناسب نشان دهنده لاغر شدن کلیه ها و یا ضعف مزاجی کبد دارد.

۷ میزان ادرار

زیاد بودن ادرار نشان دهنده مصرف زیاد نوشیدنی ها و کمی بیش از حد آن نشانه خرابی اوضاع دستگاه دفع ادراری دارد

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *